Xsara — praktyczna i niedroga

Sroka Jarosław
04-02-1999, 00:00

Xsara — praktyczna i niedroga

Citroen Xsara zastąpił w ofercie francuskiego producenta bardzo przeciętny model ZX, który nie odniósł sukcesu na rynku. Xsara jest autem zdecydowanie bardziej dojrzałym, funkcjonalnym i ładnym.

Kształt nadwozia nie jest ekstrawagancki. Największą zaletą Xsary jest rozwiązanie wnętrza. Auto jest jednym z najprzestronniejszych w klasie compact. Rodzinnego charakteru auta dopełnia bagażnik o pojemności ponad 400 litrów. Kierowca może być bardzo zadowolony z możliwości regulacji fotela, który porusza się praktycznie w każdej płaszczyźnie.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje w podstawowej wersji tylko jedną poduszkę powietrzną. Drzwi wzmocnione są za to specjalnymi klinami, które mają przenosić siłę uderzenia na próg samochodu.

Technicznie Xsara niewiele różni się od poprzednika. Gama silników jest już od kilku lat taka sama. Podstawą jest jednostka o pojemności 1,4 l. Nie należy do zbyt nowoczesnych, ale zapewnia dość dobre osiągi. Wadą jest dość głośna praca. Zawieszenie Xsary pozbawione jest systemu hydropneumatycznego, jednak komfort jazdy jest i tak bardzo wysoki.

Julia Kafka

fot. ARC

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sroka Jarosław

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Xsara — praktyczna i niedroga