XTB: Niekorzystne warunki atmosferyczne zaniżają wynik Polimeksu

Jacek Mielcarek, Daniel Kostecki
opublikowano: 30-08-2010, 14:08

Polimex-Mostostal osiągnął w II kwartale 2009 roku 25,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Jest to wynik o 31,7% gorszy niż w analogicznym okresie 2009 oraz o 13,7% niższy od konsensusu rynkowego zebranego przez PAP.

Niższe od oczekiwań były również przychody spółki, które wyniosły 1,034 mld zł, wobec prognozowanych 1,069 mld zł. W porównaniu z II kwartałem 2009 spadły one o 5,4%.

Na obniżeniu przychodów zaciążył przede wszystkim 19-proc. spadek sprzedaży w budownictwie ogólnym, które w dalszym ciągu stanowi główne źródło przychodów grupy (25,9% udziału w przychodach, wobec 30,1% w II kwartale 2009). Negatywną tendencję zaobserwować można również w energetyce, gdzie przychody zmniejszyły się o 8,2% r/r. Korzystnie zaprezentował się segment produkcji, w którym sprzedaż kwartalna na rzecz klientów zewnętrznych wzrosła o 15,1% r/r, dzięki czemu jego udział w przychodach spółki wzrósł w minionym kwartale o 2,8 pkt. proc. do 15,4%. Niewielką dynamiką cechowały się natomiast segment chemiczny oraz drogowy i kolejowy (odpowiednio spadek o 0,3% oraz wzrost o 3,6% r/r).

W skali całego półrocza Polimex-Mostostal uzyskał 1,806 mld zł przychodów, wobec 1,925 mld zł osiągniętych w I połowie 2009. Spadek sprzedaży jest tłumaczony przez zarząd niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi – mroźną zimą oraz powodziami, które opóźniły realizację wielu projektów.

Zysk operacyjny grupy w II kwartale wyniósł 50,3 mln zł, co jest co prawda wynikiem gorszym od 65,8 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2009, jednak przewyższającym prognozowane przez analityków 43,4 mln zł.

Prezes spółki Konrad Jaskóła podtrzymał prognozę 5-10% dynamiki przychodów w 2010 roku oraz zapowiedział, że zysk netto grupy w tym roku powinien być zbliżony do poziomu z 2009 roku.

Notowania ceny akcji spółki Polimex-Mostostal (symbol PXM.PL na platformie XTB-Trader) zbliżają się do wsparcia w postaci dolnego ograniczenia niebieskiego kanału wzrostowego. W przypadku jego przełamania, najbliższe istotne miejsca do lokalne minima w okolicach poziomów 4,30 oraz 3,70 złotego za akcję. Opór wyznacza wierzchołek 5,30 oraz górne ograniczenie niebieskiego kanału wzrostowego.

Jacek Mielcarek
jacek.mielcarek@xtb.pl
X-Trade Brokers DM S.A.

Daniel Kostecki
Analityk Techniczny Rynków Finansowych
daniel.kostecki@xtb.pl
X-Trade Brokers DM S.A.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Mielcarek, Daniel Kostecki

Polecane