Yahoo zapłacił 30 mln USD za aplikację nastolatka

OSZ
opublikowano: 27-03-2013, 00:00

Nick D’Aloisio ma zaledwie 17 lat, a właśnie sprzedał Yahoo, internetowemu gigantowi, swoje dzieło.

Summly wystartował, gdy geniusz miał 15 lat. Skanuje on sieć w poszukiwaniu newsów i wykorzystuje algorytm, by dostarczyć użytkownikowi materiały, które chce przeczytać. Yahoo zakończy działanie Summly jako niezależnej aplikacji, ale wykorzysta w swoich aplikacjach całą technologię opracowaną przez młodego programistę. D’Aloisio jest też gorącym nazwiskiem na liście talentów. Marissa Mayer, prezes Yahoo, chce zatrudnić w swoim koncernie samego twórcę i cały zespół Summly. Nie ma oficjalnego potwierdzenia ceny aplikacji, ale renomowany portal All Things D twierdzi, że Yahoo zapłaciło za produkt 30 mln USD. Summly przykuwało uwagę branży od dłuższego czasu. We wrześniu 2011 r. Li Ka-Shing, miliarder z Hongkongu, zainwestował w start-up 300 tys. USD. Rok później pieniądze wyłożyli również Brian Chesky, prezes i twórca AirBnb, Mark Pincus, szef i twórca Zyngi, a nawet znany z inwestowania w nowe technologie aktor Ashton Kutcher. Portal Business Insider wśród inwestorów umieszcza także Yoko Ono i Wendy Murdoch.

MŁODY GENIUSZ: Nick zaczął programować w wieku 12 lat, ale interesują go nie tylko komputery — uwielbia krykiet i rugby, chce studiować filozofię, a w szkole uczył się rosyjskiego i chińskiego. [FOT. ARC]
MŁODY GENIUSZ: Nick zaczął programować w wieku 12 lat, ale interesują go nie tylko komputery — uwielbia krykiet i rugby, chce studiować filozofię, a w szkole uczył się rosyjskiego i chińskiego. [FOT. ARC]
None
None
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: OSZ

Polecane