Z pasji do czytania
aktualizacja: 08-02-2022, 13:32
Handel książkami zaczynali od jednego regału w kawalerce. Dziś w nowoczesnym magazynie codziennie przygotowują do wysyłki około 20 tys. zamówień.

Glosel to firma e-commerce działająca w południowo-wschodniej Polsce. Jej najbardziej rozpoznawalną marką jest istniejąca od piętnastu lat TaniaKsiążka.pl – jedna z najpopularniejszych księgarni internetowych w kraju. W 2018 r. spółka uruchomiła nowy sklep – Bee.pl, sprzedający produkty z kategorii FMCG oraz żywności bio i ekologicznej.
Świetne wyniki spółki znalazły odbicie w licznych nagrodach i wyróżnieniach. Firma kilkakrotnie zdobywała tytuł Gazeli Biznesu.
- To był kolejny rok dynamicznego rozwoju. Nieustannie poszerzamy asortyment oraz zwiększamy skalę działalności. Stało się to możliwe m.in. dzięki przeniesieniu magazynu do Panattoni Park Białystok, w kórym na 10 tys. m kw. codziennie przygotowujemy do wysyłki ok. 20 tys. zamówień do klientów naszych sklepów internetowych - mówi Łukasz Kierus, prezes Glosel.
Firma rozszerza też zasięg sieci stacjonarnej. Obecnie pod szyldem TaniaKsiazka.pl działa 20 księgarń i punktów odbioru. W ostatnim kwartale 2021 roku otworzyła kolejne lokalizacje: w Poznaniu, Ciechanowie oraz Częstochowie.
- Pandemia wprowadziła wiele zmian w codziennym życiu każdego z nas oraz w działalności niemal każdej firmy. Z jednej strony klienci coraz lepiej adaptują się do zakupów on-line w każdym sektorze, ale z drugiej powoduje to wzrost wyzwań przed każdym e-commerce - przyznaje Łukasz Kierus.
TaniaKsiazka.pl odnotowała w IV kwartale 2021 r. wzrost sprzedaży o ponad 130 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Poza wzrostem sprzedaży wprowadzano też dla klientów nowe formy udziału w wydarzeniach kulturalnych. Powstały Targi Książki Online przemianowane później na WyCzyTon, które przyciągnęły tysiące książkoholików, czekających na spotkania ze swoimi autorami i inne wydarzenia czytelnicze.
Spółka Glosel to także supermarket i drogeria on-line Bee.pl, oferująca szeroki asortyment z kategorii FMCG. W czasie pandemii sklep Bee.pl odnotował ogromny wzrost sprzedaży, co było skutkiem m.in. upowszechnienia zakupów przez internet w branży spożywczej i kosmetycznej. Nadal wyróżnikiem Bee.pl pozostaje bogata oferta ekologicznych produktów spożywczych, naturalnych kosmetyków, suplementów diety oraz produktów dla dzieci i mam.
- Obserwując zachowania klientów, wiemy, że warto inwestować w kolejne segmenty
produktów i uzupełniać asortyment, tak aby klienci mieli pełne koszyki wszystkiego, czego potrzebują. Umacniając pozycję lidera branży książkowej on-line, postaramy się przenieść jak najwięcej dobrych doświadczeń i praktyk na pole działania naszej marki Bee.pl, która ma stać się jedną z wiodących marek wśród klientów w branży FMCG on-line - dodaje Łukasz Kierus.
© ℗