Z praktyki: Podejście do oferty banku zależy od wielkości przedsiębiorstwa

ZBP, OPR, WK
17-06-2011, 00:00

Małe przedsiębiorstwa najczęściej czerpią informacje o produktach i usługach bankowych bezpośrednio od pracowników instytucji finansowych, za pośrednictwem internetowych stron banków, od znajomych bądź z informatorów i ulotek wydawanych banku. Wybór banku przez małych przedsiębiorców zależy przede wszystkim od uwzględniania indywidualnych potrzeb i preferencji klienta, szybkości i formy dokonywania rozliczeń, zakresu oferty oraz wysokości prowizji i opłat.

Tymczasem czynniki w największym stopniu wpływające na wybór banku przez duże firmy to: funkcjonalność systemu bankowości elektronicznej, jakość i kompetencja kadry banku, jakość i elastyczność obsługi oraz jakość i dostępność oferty kredytowej.

Najbardziej popularnym kanałem komunikacji i rozliczeń z bankami jest internet, który pozwala na korzystanie z systemu komputerowego umożliwiającego bezpośrednie operacje bankowe. Szczególnie ważne, zdaniem ekspertów oceniających wyniki badań preferencji firm wobec usług bankowych, jest to, że internet to kanał, który ma dla dużych firm największe znaczenie w komunikacji z bankiem. Ponadto jakość komunikacji z jego wykorzystaniem została najwyżej oceniona przez ogół przedsiębiorstw niezależnie od wielkości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZBP, OPR, WK

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Z praktyki: Podejście do oferty banku zależy od wielkości przedsiębiorstwa