Z taką promocją nic nie wygramy

Jacek Zalewski
opublikowano: 18-05-2009, 00:00

W spólnym elementem szklanych domów wznoszonych przez par- tie walczące o euromandaty jest przekształcenie Polski w unijne mocarstwo. Fundamentem miało być 4 czerwca międzynarodowe uczczenie 20. rocznicy początku demontażu komunizmu. Ale data ta została już skutecznie zdołowana w kraju, zatem trudno się dziwić, że rocznicowy spot Komisji Europejskiej całkiem ją pomija i koncentruje się na obalaniu muru berlińskiego. Według historyków z Brukseli nie istniała Solidarność, Lech Wałęsa, Jan Paweł II etc. W sześciu poświęconych nam sekundach dominuje Wojciech Jaruzelski oraz współczesny transparent "Gazety Polskiej".

Unijna krzywda wobec Polski zbiegła się z autopromocją Rosji, organizującej 54. konkurs piosenki Eurowizji. W sobotę Moskwa była stolicą kontynentu — i wrażenie to pozostanie u wielomilionowej widowni na długo. Perfekcyjnym pomysłem była łacinizacja cyrylicy — witała nas "Moskva 2009" i ciepłe hasła typu "Davai, davai", "Vsego dobrogo", "Lublu", ale także "Sibir" — to przypomnienie potęgi energetycznej. Doskonałe migawki uliczne rozprawiały się z europejskimi mitami o Rosji. Ten promocyjny wieczór, osobiście nadzorowany przez Władimira Putina, wizerunkowo przykrył zakręcanie kurków gazowych, wojnę z Gruzją, potrząsanie rakietową szabelką etc.

Tymczasem u nas promocja 4 czerwca sypie się z każdym dniem. PiS upowszechnia wyborcze hasło "Ucieczka z Gdańska", a strona rządowa coraz gorzej wychodzi na przeniesieniu obchodów do Krakowa. Już nie tylko na Wawel, otóż szczyt Grupy Wyszehradzkiej odbędzie się 3 czerwca w… Wieliczce. To sceneria bajkowa, perła Polski zaliczona przez UNESCO do dziedzictwa ludzkości etc. Niestety, akurat w tej specyficznej sytuacji schowanie premierów pod ziemię jest ruchem PR-owo wręcz fatalnym, dającym pożywkę dla kolejnych kpin w walce wyborczej. Trudno pojąć, że tabuny rządowych propagandystów tego nie czują.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Zalewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy