Z usług PKP Intercity skorzystało 2 mln pasażerów więcej

PAP
opublikowano: 22-11-2018, 15:36

PKP Intercity od stycznia do końca października tego roku przewiozło 38,7 mln pasażerów więcej. To o 2 mln osób więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie.

"Od stycznia do końca października 2018 roku z usług PKP Intercity skorzystało ponad 38,7 mln pasażerów. To oznacza, że statystycznie już każdy mieszkaniec Polski podróżował w tym roku jednym z pociągów PKP Intercity" - informuje przewoźnik.

PKP Intercity zapowiada, że bieżący rok będzie rekordowy dla spółki i przypomina, że już ubiegłym roku przewoźnik odnotował znaczny wzrost liczby pasażerów. W całym 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało bowiem 42,8 miliony podróżnych, czyli o 4,3 mln więcej niż rok wcześniej.

Przewoźnik odpowiada na zainteresowanie swoimi usługami i uruchamia coraz więcej połączeń. W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 9 grudnia br. każdego dnia będą kursowały średnio 383 pociągi, czyli o 23 więcej niż obecnie.

Kolejowa spółka realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii pod nazwą "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", który zakłada nakłady na poziomie 7 mld zł do 2023 roku. Po jego zakończeniu blisko 80 proc. pociągów Intercity będzie to tabor nowy lub zmodernizowany.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Z usług PKP Intercity skorzystało 2 mln pasażerów więcej