Czytasz dzięki

Za kilka dni nowy inwestor w sieci stacji Radia Plus

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 23-08-2005, 14:45

W ciągu kilku dni nastąpi wybór nowego inwestora dla diecezjalnych rozgłośni, które tworzą sieć Radia Plus - zapowiedział we wtorek w rozmowie z PAP ks. Bogdan Kordula, dyrektor krakowskiego Radia Plus. Archidiecezja krakowska nadzoruje działalność sieci w imieniu Episkopatu Polski.

W ciągu kilku dni nastąpi wybór nowego inwestora dla diecezjalnych rozgłośni, które tworzą sieć Radia Plus - zapowiedział we wtorek w rozmowie z PAP ks. Bogdan Kordula, dyrektor krakowskiego Radia Plus. Archidiecezja krakowska nadzoruje działalność sieci w imieniu Episkopatu Polski.

"Oferty podlegają właśnie naszej ocenie, dopracowywane są szczegóły" - poinformował ks. Kordula. Wyjaśnił, iż szukają inwestora, który będzie umiał poprowadzić produkcję programu lokalnego oraz ogólnopolskiego. Dodał, że najważniejsze, jest to, aby inwestor zachował społeczno-religijny charakter stacji.

Ks. Kordula nie ujawnił, ile ofert wpłynęło i od kogo. Od kilku tygodni media podają kolejnych potencjalnych inwestorów - chętni to m.in. firma Multimedia związana z RMF FM oraz Radio Eska.

Obecnie pogram dla wszystkich diecezjalnych rozgłośni dostarcza CR Media. Na początku roku CR Media zawarło porozumienie ze zlikwidowaną obecnie spółką Radio Plus i utworzyło z Ad.point (należąca do CR Media spółka radiowa) spółkę Radio Plus Polska. CR Media jest także właścicielem znaku towarowego Plusa, a od kwietnia produkuje i dostarcza program do diecezjalnych rozgłośni należących do sieci. Należąca do CR Media spółka radiowa Ad.point zawarła też wstępną umowę kupna spółki Nadawca, właściciela koncesji warszawskiego Radia Plus Łagodne Przeboje. Czeka obecnie na decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, której zgoda jest warunkiem do sfinalizowania kupna Nadawcy.

Episkopat Polski nie akceptuje tej grupy jako inwestora dla Plusa. Według Korduli, umowa z CR Media, dotycząca kupna znaku towarowego i produkcji przez nich programu, została podpisana bez formalnej zgody Episkopatu i zanim władze kościelne zdecydowały, czy chcą współpracować z CR Media.

"Oczekujemy, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (której najbliższe posiedzenie zaplanowano na 25 sierpnia) nie wyda zgody dla CR Media na zakup warszawskiej rozgłośni" - podkreślił ks. Kordula. Przypomniał, że przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Józef Michalik w pisemnym oświadczeniu, przesłanym KRRiT, wyraził opinię, że spółka Radio Plus Polska nie gwarantuje zachowania społeczno-religijnego charakteru programu warszawskiej rozgłośni Plusa.

Ponadto, według Korduli, "spółka Ad.point prowadzi skandaliczną stację +Antyradio+, która kłóci się z charakterem Kościoła". "Dla nas ma znaczenie, kto jest naszym partnerem, inwestorem, bo nie chcemy żadnej kompromitacji" - podkreślił.

Wyjaśnił, że na poszukiwanie nowego inwestora wpłynął fakt, iż dalsza współpraca z Ad.pointem nie gwarantuje Episkopatowi wpływu na charakter programu.

Sebastian Wojciechowski, wiceprezes Ad.pointu oraz wiceprezes Radio Plus Polska - spółki produkującej program dla sieci - jest zdziwiony wypowiedziami ks. Korduli. "Wszystkie diecezje korzystają obecnie z produkowanego przez nas programu i nie było do tej pory żadnych zastrzeżeń".

Według Wojciechowskiego, ks. Kordula nie zna Antyradia, więc nie powinien wygłaszać na jego temat opinii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane