Zaangażowanie to lepsze wyniki

KATARZYNA J. DERDZIŃSKA
opublikowano: 16-01-2012, 00:00

KOMENTARZ

KATARZYNA J. DERDZIŃSKA

Aon Hewitt

Najlepsi Pracodawcy to te przedsiębiorstwa, w których ponad 65 prac. pracowników jest zaangażowanych, zmotywowanych do wytężonej pracy na rzecz swojej firmy. Okazuje się, że mediana (tj. wartość zysku, którą osiąga lub przekracza dokładnie połowa firm w danej grupie) dla Najlepszych Pracodawców jest aż o 1,6 mln złotych wyższa niż wśród pozostałych pracodawców. Zysk połowy Najlepszych Pracodawców w przeliczeniu na pracownika wynosi nie mniej niż 49 tys. złotych, gdy wśród pozostałych firm jest o 29 tys. złotych niższy.

Od siedmiu lat nasza firma prowadzi Badanie Najlepsi Pracodawcy. Wieloletnie analizy pokazują, że oprócz ponadprzeciętnych wyników i wysokiego wskaźnika zaangażowania firmy, które odnoszą sukces, charakteryzują się również angażującym przywództwem, kulturą wysokich wyników, wiarygodną marką pracodawcy i dbaniem o ciągłość biznesu. Zauważamy też związek między zaangażowaniem a absencją pracowników — im bardziej zaangażowani pracownicy, tym rzadziej opuszczają pracę, a firma ma większe zyski. Graniczną wartością, po której absencja zaczyna spadać, jest wskaźnik zaangażowania na poziomie 40 proc. Średnia absencja wynosi wtedy 20 dni w roku na zatrudnionego. Ale gdy wskaźnik zaangażowania wynosi 70 proc., absencja spada do 8 dni. Również zysk netto zaczyna wtedy gwałtownie rosnąć.

Właśnie rusza kolejna edycja programu Najlepsi Pracodawcy 2012, a wraz z nim siódme badanie Najlepsi Pracodawcy. Do kogo są skierowane i dlaczego warto w nich wziąć udział? Przede wszystkim do firm, które chcą tworzyć dobre środowisko pracy w oparciu o silne przywództwo, kulturę wysokich wyników i zaangażowanie pracowników, a także tych, które mają ambicję być pracodawcą pierwszego wyboru.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KATARZYNA J. DERDZIŃSKA

Polecane