Zaczyna się podniebne starcie o Norwegię

MIR
19-05-2008, 00:00

Po bitwie o Wielką Brytanię i Irlandię przewoźnicy lotniczy przystąpili do łączenia Polski z fiordami.

Po bitwie o Wielką Brytanię i Irlandię przewoźnicy lotniczy przystąpili do łączenia Polski z fiordami.

Do tej pory większość linii lotniczych operujących na polskim rynku była skoncentrowana na uruchamianiu połączeń do Wielkiej Brytanii i Irlandii. Po nasyceniu tego kierunku przewoźnicy zaczęli ciąć najmniej opłacalne trasy i rozwijać inne.

W tym czasie na czarnego konia wyrósł rynek norweski, wypromowany przez taniego przewoźnika Norwegian. W ciągu trzech lat linie uruchomiły 15 połączeń tygodniowo z Warszawy do Oslo, Bergen i Stavanger oraz do Oslo z Krakowa (codziennie), Gdańska (pięć razy w tygodniu), Szczecina (trzy) i ostatnio z Wrocławia (dwa). Rękawicę podniósł SAS — Norge, który od marca 2008 r. połączył Oslo z Krakowem (trzy razy w tygodniu), Gdańskiem (trzy) i Warszawą (codziennie oprócz soboty). Linie biją się nie tylko o 130 tys. pracujących w Norwegii Polaków, lecz także o norweskich turystów.

— Norwegowie są zamożni i lubią podróżować. Statystycznie na jednego obywatela przypada 8,5 podróży zagranicznych w ciągu roku. Polskie miasta zaczynają się coraz lepiej promować, a Kraków czy Wrocław już widzą tego rezultaty. Norwegowie są także mniej kłopotliwi niż Brytyjczycy czy Irlandczycy — mówi Marek Sławatyniec, prezes Aviareps, przedstawiciela kilkunastu przewoźników lotniczych, w tym Norwegian.

Dodaje, że przewaga Norwegian polega na tym, że ma w ojczystym kraju potężną bazę i bardzo gęstą siatkę połączeń.

W ostatnim czasie do walki włączył się Centralwings, spółka LOT. Oferta dotyczy połączeń z Warszawy i Gdańska do Hangesund w formule charter-mix. Rejsy od 20 maja będą się odbywać raz w tygodniu.

— Samolot realizuje zamówienie złożone przez firmę zatrudniającą pracowników platform wiertniczych. Wypełnia ono ponad 50 proc. miejsc. Pozostałe dostępne są w wolnej sprzedaży — mówi Kamil Wnuk z Centralwings.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Zaczyna się podniebne starcie o Norwegię