Zadaj pytanie spółkom z GPW

DI
opublikowano: 24-04-2009, 00:00

Teraz będzie łatwiej o kontakt z zarządami

Inwestorze, masz problem? Nie wiesz, co się dzieje w spółce giełdowej? A może chcesz uzyskać dodatkowe informacje o kluczowych decyzjach twojej spółki? Pomożemy ci. Już pomagamy. Od sierpnia 2008 r. na stronach "Pulsu Biznesu" i pb.pl trwa Akcja Inwestor. Pomysł cieszy się dużym powodzeniem. Otrzymujemy nawet kilkanaście e-maili dziennie. Dlatego rozszerzamy naszą akcję, której patronem jest Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Od teraz na stronie każdej spółki z GPW w sekcji notowania.pb.pl znajdziesz specjalny formularz. Wypełnij go. Jeśli pytanie uznamy za interesujące, pojawi się na stronie notowania.pb.pl i pb.pl, którą w marcu odwiedziło 589 tys. internautów. Najważniejsze jednak, że pytanie trafi do odpowiedniej spółki. Redakcja dołoży starań, by uzyskać odpowiedź, którą również opublikujemy na naszych stronach internetowych. Dodatkowo, spółka może prowadzić komunikację z rynkiem poprzez specjalne okno relacji inwestorskich.

Oczywiście nadal działa adres akcjainwestor@pb.pl, cenny w sprawach, które nie dotyczą konkretnych spółek giełdowych. Także w tej sytuacji dziennikarze "Pulsu Biznesu" i pb.pl poproszą o komentarz prezesa spółki, analityków, prawników czy zarządzających instytucjami finansowymi. Jeśli trzeba, zwrócimy się też o radę do Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, Komisji Nadzoru Finansowego, a nawet do prezesa Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wejdź na stronę akcjainwestor.pb.pl i przeczytaj więcej. Znajdziesz tam też link do specjalnego forum naszego programu.

SpecjaliŚci o jakoŚci relacji inwestorskich w Polsce

Standardy nie są zbyt wysokie

Na polskim rynku kapitałowym jest jeszcze wiele do zrobienia w komunikacji spółek publicznych z rynkiem, szczególnie z inwestorami indywidualnymi. Są oni przecież ważnym ogniwem rynku. Rezultaty badań SII pokazują, że jedynie 6-8 proc. pytanych jest usatysfakcjonowanych relacjami z emitentami. Nie ma tu znaczenia, czy mamy na GPW hossę, czy bessę.

Choć nasza giełda jest liderem regionu pod wieloma względami, to standardy komunikacji spółek z rynkiem nie są zbyt wysokie. Historia pokazuje, że na ich podwyższenie potrzeba czasu i zrozumienia przez firmy, że relacje z rynkiem dają korzyści w dłuższym czasie. Złych nawyków i elementarnych wręcz błędów jest u nas wiele. Warto uświadomić to giełdowym spółkom i pokazać im, jak w praktyce wygląda na naszym specyficznym rynku bardzo dobra komunikacja z inwestorami.

Jarosław Dominiak

prezes Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych

Dobra komunikacja się opłaca

Opłaca się solidnie robić dobre rzeczy. Dotyczy to też komunikacji z uczestnikami rynku. Sprawny menedżer powinien się dzielić z nimi informacjami o wynikach i zamierzeniach firmy. Spółki z rynku kapitałowego mają zresztą taki obowiązek prawny. Jednocześnie jest to dla nich sprawa

bardzo ważna, budująca, oprócz

wyników, dobrą atmosferę wokół firmy. Inwestorzy powinni być informowani tak bezpośrednio, jak i przez media. To się opłaca wszystkim. Spółka ma lepszą atmosferę rynkową, inwestorzy mają lepsze samopoczucie, menedżerowie mają satysfakcję. Wszyscy są zadowoleni.

Paweł Olechnowicz

prezes Grupy Lotos

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu