Zadbaj o reputację w sieci

MK
opublikowano: 04-01-2012, 00:00

TOŻSAMOŚĆ CYFROWA

Według francuskiego raportu Cros-tab, 89 proc. headhunterów przed spotkaniem z kandydatem surfuje w sieci, zbierając informacje na jego temat.

A według badania Microsoft, aż 70 proc. łowców głów odwołuje rozmowę kwalifikacyjną po zapoznaniu się na profilach z prywatnymi tekstami i zdjęciami osoby starającej się o pracę.

Dyskwalifikuje m.in. krytykowanie poprzednich pracodawców. Dlatego w krajach rozwiniętych działają firmy oferujące zarządzanie tożsamością cyfrową i reputacją online.

Światowy rynek takich usług w 2009 r. szacowano na 418 mln dolarów, a w 2013 r. jego wartość ma osiągnąć 3,1 mld dolarów — prognozuje Instytut BIA/Kelsey.

2001

W tym roku powstało pierwsze poważne opracowanie na temat e-reputacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu