Zakłady Dziewiarskie Mewa chcą być liderem rynku bielizny

(Marek Druś)
29-11-2006, 20:36

Zakłady Dziewiarskie Mewa chcą rozbudować sieć salonów i stać się liderem na rynku bielizny; środki na ten cel spółka zamierza pozyskać z giełdy, będzie to od 10 do 12 mln zł - poinformował w środę PAP prezes Mewy, Józef Kiszka.

Zakłady Dziewiarskie Mewa chcą rozbudować sieć salonów i stać się liderem na rynku bielizny; środki na ten cel spółka zamierza pozyskać z giełdy, będzie to od 10 do 12 mln zł - poinformował w środę PAP prezes Mewy, Józef Kiszka.

Prezes podkreślił, że Mewa w styczniu będzie mieć 100 proc. spółki Szame, która zajmuje się gorseciarstwem. Aktualnie do Mewy należy 20 proc. akcji Szame.

Obecnie bielizna Mewy jest sprzedawana poprzez kilkanaście hurtowni, z którymi współpracuje spółka oraz poprzez około 2 tys. sklepów, którym sama Mewa dostarcza towar. Jednak spółka zamierza otwierać własne salony.

We wtorek Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zatwierdziła prospekt emisyjny Mewy. Prezes Mewy poinformował, że zostanie on opublikowany 6 grudnia. Oferującym akcje spółki jest Dom Maklerski Polonia Net.

Akcjonariusze Mewy zdecydowali wcześniej o podwyższeniu kapitału w drodze publicznej emisji nie więcej niż 5 mln akcji serii B, o wartości nominalnej 0,2 zł, z pozbawieniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Walne podjęło także decyzję o zakończeniu notowań spółki na MTS CeTO i przeniesieniu notowań na GPW. Akcjonariusze Mewy uchwalili także emisję akcji serii C, adresowaną do osób fizycznych, która umożliwi bezgotówkowe przejęcie udziałów w Szame sp. z o.o.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Zakłady Dziewiarskie Mewa chcą być liderem rynku bielizny