Zakupy i rozrywka w jednym

LIDIA DEJA szef marketingu i PR, Apsys Polska
28-11-2016, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA

Najnowsze centra handlowe nie są już przestrzeniami wyłącznie handlowymi, mają charakter mixed-use, czyli pełnią jednocześnie kilka funkcji — oprócz handlowej także rozrywkową, rekreacyjną, kulturową i nierzadko społeczną.

U źródła nowych konceptów centrów handlowych leżą przemiany społeczno-kulturowe.

Dzisiaj zaspokojenie podstawowych potrzeb przestało być problemem, a wraz ze wzrostem zamożności, otwarciem kulturowym i zmianami w stylu życia pojawiły się nowe potrzeby. Nowoczesne centra handlowe nabrały charakteru tzw. trzeciego miejsca, gdzie spędza się najwięcej czasu po domu i pracy. Dla współczesnego klienta zakupy stały się częścią stylu życia i nie jest już obojętne, gdzie i jak kupujemy. Z jednej strony, chcemy mieć możliwie duży wybór marek i usług w jednym miejscu, a z drugiej, coraz chętniej łączymy zakupy z pójściem na kawę, do kina lub na kolację. Wyraźną tendencją w centrach jest coraz szersza i bardziej różnorodna oferta gastronomiczna złożona zarówno z fast, jak i slow food, czyli z kawiarni i restauracji dysponujących obsługą kelnerską.

W najnowszych centrach oferta tzw. lifestyle zajmuje nawet ponad 25 proc. powierzchni najmu.

Tak jest np. w otwartej w październiku Posnanii w Poznaniu. Oprócz tradycyjnych kina i klubu fitness centra szukają dodatkowych atrakcji. Oferują ściany wspinaczkowe i lodowiska, a nawet basen i strefę wellness, tak jak wspomniana Posnania. Czas można spędzić w kręgielni, w strefach co-workingowych lub przeznaczonych specjalnie dla rodzin z dziećmi.

Rozbudowana oferta lifestylowa to przewaga dużych obiektów, które dysponują wystarczającą powierzchnią wewnątrz, a nierzadko także na zewnątrz centrum. Współczesny obiekt handlowy w coraz większym stopniu staje się miejscem spotkań i spędzania czasu, a więc architektura i estetyka stają się najważniejsze. Instalacje artystyczne i design, duży wybór usług, multimedia — wszystko to ma tworzyć unikalny customer experience, czyli unikalne doświadczenia zakupowe. Zakupy i rozrywka stają się nierozerwalne, stąd ukuty w branży termin retailtainment. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: LIDIA DEJA szef marketingu i PR, Apsys Polska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Zakupy i rozrywka w jednym