Zakupy w sklepie internetowym muszą być proste i intuicyjne

Łukasz Krasnopolski
opublikowano: 23-07-2008, 00:00

Łukasz Krasnopolski

prezes Digitas, właściciela sklepów MobilWorld.pl i Otomedia.pl

Wyszukiwarka sklepu internetowego to główne narzędzie usprawniające nawigację. Aby prawidłowo spełniała swoją funkcję, musi przede wszystkim maksymalnie ułatwiać klientowi dotarcie do pożądanego przez niego produktu. Klient ma tu do dyspozycji kilka kategorii wyszukiwania: słowo klucz, cena, producent, które pozwalają zawęzić liczbę wyników.

Bardzo pomocną funkcją, nad którą obecnie pracujemy, jest poprawiane błędnie wpisanej przez klienta nazwy produktu i sugerowania prawidłowej wersji. Wyszukiwarka musi również proponować produkty, które będą odpowiadały potrzebom klienta. Jest to szczególnie przydatna opcja, gdy użytkownik nie jest do końca zdecydowany na zakup konkretnego modelu. Taką funkcję ma nasza wyszukiwarka zainstalowana na stronie sklepu www.mobilworld.pl. Aplikacja dobiera produkty w obrębie ustalonych przez klienta konfiguracji. W praktyce program nigdy nie pokazuje „zerowych” rezultatów, a w razie braku pożądanego produktu automatycznie wyświetla wyniki o zbliżonych parametrach.

Dzięki takiemu rozwiązaniu klient może wybrać spośród kilku propozycji, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży sklepu. Po wdrożeniu kolejnych usprawnień wyszukiwarki obroty sklepu wzrosły o 10 proc. Udział dobrej wyszukiwarki w sukcesie e-sklepu jest nieoceniony.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Krasnopolski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy