Założenia polityki pieniężnej na 2006 r. - cel inflacyjny 2,5 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-09-2005, 16:33

Rada Polityki Pieniężnej nadal będzie realizować obecny bezpośredni cel inflacyjny na poziomie 2,5 proc., przy płynnym kursie walutowym - czytamy w opublikowanych w piątek "Założeniach polityki pieniężnej na 2006 r." RPP. Cel powinien być utrzymany do momentu przystąpienia Polski do ERM II (mechanizm kursu walutowego, który poprzedza przyjęcie euro).

Rada Polityki Pieniężnej nadal będzie realizować obecny bezpośredni cel inflacyjny na poziomie 2,5 proc., przy płynnym kursie walutowym - czytamy w opublikowanych w piątek "Założeniach polityki pieniężnej na 2006 r." RPP. Cel powinien być utrzymany do momentu przystąpienia Polski do ERM II (mechanizm kursu walutowego, który poprzedza przyjęcie euro).

    Zgodnie z realizowaną przez Narodowy Bank Polski (NBP) strategią bezpośredniego celu inflacyjnego, głównym celem Rady Polityki Pieniężnej (RPP) jest stabilizowanie inflacji na poziomie 2,5 proc. w średnim okresie.  

    "Po sprowadzeniu inflacji do niskiego poziomu, począwszy od 2004 roku RPP przyjęła ciągły cel inflacyjny na poziomie 2,5 proc. z symetrycznym przedziałem odchyleń o szerokości plus minus 1 pkt proc. Horyzontem jego obowiązywania może być wejście Polski do ERM II lub zakończenie kadencji obecnej Rady" - napisała Rada.

    Rada zastrzegła jednak, że system płynnego kursu nie wyklucza prowadzenia interwencji na rynku walutowym, gdyby okazało się to niezbędne do realizacji celu inflacyjnego.

    Jak czytamy, Narodowy Bank Polski będzie nadal prowadził działania umożliwiające jak najszybsze przystąpienie do strefy euro, współpracując w tym względzie z Rządem.

    Rada zastrzega przy tym, że największym czynnikiem utrudniającym stabilizację inflacji są podwyżki cen ropy.  

    "Głównym czynnikiem komplikującym proces stabilizowania inflacji wokół celu mogą być kolejne znaczne podwyżki cen ropy. Ocena wpływu potencjalnych podwyżek cen ropy na przyszłoroczną inflację jest bardzo trudna, przede wszystkim ze względu na niepewność dotyczącą ich skali i trwałości" - czytamy w komunikacie RPP.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane