Zapanować nad reklamowymi okienkami

Małgorzata Krasnodębska - Tomkiel
01-10-2008, 00:00

Reklamy typu pop-up, czyli wyskakujące na ekranie monitora okienka prezentujące treści promocyjne, są często trudne do zignorowania.

Metody stosowane przez internetowych reklamodawców wzbudziły nasze wątpliwości. Rezultat to blisko 200 przeszukanych stron.

Wśród zakwestionowanych reklam znalazły się m.in. takie, w których pole krzyżyka jest nieaktywne bądź ucieka przed kursorem, w ogóle nieposiadające pola zamknięcia lub z zamknięciem pojawiającym się dopiero po kilkunastu sekundach odtwarzania, albo dźwiękowe, często bardzo głośne. Należy podkreślić, że wszystkie przeglądarki, za których pośrednictwem prowadzono kontrolę, były wyposażone w blokadę okienek wyskakujących. Mimo to reklamy uruchamiały się bez problemu.

Zgodnie z prawem, reklama typu pop-up nie jest

zakazana. Jednak w opinii UOKiK niektóre jej formy mogą stanowić istotną ingerencję w prywatność. Tego przepisy zakazują. Kara finansowa może sięgać 10 proc. ubiegłorocznych przychodów.

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Krasnodębska - Tomkiel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Zapanować nad reklamowymi okienkami