Zapisy na akcje Euromark odbędą się w terminie 13-15 września

(Paweł Kubisiak)
04-09-2006, 10:34

Zapisy na 2,4 mln akcji nowej emisji serii B oraz 1,9 mln akcji sprzedawanych spółki Euromark – właściciela marek Campus, Alpinus i Stir Crazy, po odbędą się w dniach 13-15 września.

Zapisy na 2,4 mln akcji nowej emisji serii B oraz 1,9 mln akcji sprzedawanych spółki Euromark – właściciela marek Campus, Alpinus i Stir Crazy, pod którymi sprzedawane są odzież, obuwie i sprzęt outdoorowy – odbędą się w dniach 13-15 września, podała spółka w prospekcie emisyjnym, opublikowanym w poniedziałek. Spółka szacuje, że uzyska z emisji 37,6 mln zł netto.

Oferta obejmuje 2.443.750 mln akcji nowej emisji serii B oraz 1.872.600 akcji serii A sprzedawanych przez T.M.R. Investments Ltd, posiadającego obecnie 9.363.000 akcji (95,8%).

W transzy detalicznej zostanie zaoferowanych 866.350 akcji, a w transzy instytucjonalnej – 3.450.000 akcji.

Maksymalna cena akcji została ustalona na 20 zł. Cena ostateczna zostanie opublikowana po przeprowadzeniu book-buildingu, który jest planowany na 11-12 września i będzie poprzedzony ogłoszeniem przedziału cenowego.

Oferującym akcje jest Millennium Dom Maklerski.

Po przeprowadzeniu oferty publicznej, przy założeniu sprzedaży wszystkich walorów, udział T.M.R. Investments zmniejszy się do 61,3% z 95,8%, a Tomasza Koska (wiceprezesa spółki) – do 3,4% z 4,2. Nowi akcjonariusze obejmą 35,3% akcji.

„Przy założeniu, iż łączne przychody brutto z emisji akcji serii B wyniosą 40 mln zł, całkowite koszty oferty wyniosą około 2,4 mln zł i zostaną pokryte przez emitenta” – podano w prospekcie.

Spółka chce przeznaczyć środki pozyskane z emisji na: rozwój i kapitał obrotowy marki Alpinus (8 mln zł plus 3 mln zł z kredytów i środków własnych), rozwój placówek detalicznych i franczyzowych Planet Outdoor (10,1 mln zł plus 3,6 mln zł), debiut i kapitał obrotowy marki Stir Crazy (tylko środki z emisji – 3,0 mln zł), sklep internetowy Planet Outdoor w Wielkiej Brytanii (tylko środki z kredytów i własne – 0,8 mln zł), otwarcie przedstawicielstwa na Ukrainie (tylko środki z emisji – 1,5 mln zł).

Pozostałe 15 mln zł środków z emisji oraz 5-15 mln zł środków własnych i pochodzących z kredytów ma zostać przeznaczone na przejęcia. Euromark zapowiadał wcześniej, że chce konsolidować rynek outdoorowy i poszerzać ofertę o komplementarne marki.

W okresie 14 miesięcy zakończonych 28 lutego 2006 roku zysk netto spółki wyniósł 6,44 mln zł wobec 5,28 mln zł rok w 2004 roku przy 69,71 mln zł przychodów wobec 46,69 mln zł rok. Zysk operacyjny wyniósł odpowiednio 10,18 mln zł wobec 8,57 mln zł.

Euromark jest właścicielem marek Campus, Alpinus i Stir Crazy i ich dystrybutorem. Pod tymi brandami sprzedaje m.in. odzież, obuwie, namioty, plecaki i śpiwory. Produkcja na podstawie projektów Euromarku jest zlecana na zewnątrz głównie do Chin i Rumunii. Produkty wyprodukowane za granicą są sprowadzane do Polski i sprzedawane do niezależnych sklepów detalicznych oraz poprzez sklepy agencyjne i własne sklepy Euromarku, czyli Planet Outdoor.

ISB

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Zapisy na akcje Euromark odbędą się w terminie 13-15 września