Żarskie przekaźniki walczą o drugie miejsce na rynku UE

Urszula Światłowska
15-11-2004, 00:00

Relpol nie musi obawiać się unijnej konkurencji. To raczej ona uważnie obserwuje poczynania polskiego producenta.

Żarski producent przekaźników elektromagnetycznych i gniazd wtykowych istnieje od 1958 r. Najpierw jako Zakład Przekaźników, a od prywatyzacji w grudniu 1990 r. już jako spółka akcyjna Relpol. Ale naprawdę przełomowy był debiut w 1996 roku na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, na której do dziś firma nieźle sobie radzi.

Wyniki i inwestycje

— Od wielu lat spółka dynamicznie się rozwija, poszukując nowych, lepszych rozwiązań, zarówno w samej produkcji przekaźników, jak i w zarządzaniu firmą — tłumaczy Mariusz Wróbel, prezes spółki.

Potwierdzają to wyniki. Po pierwszym półroczu 2004 firma zanotowała 3,5 mln zł zysku netto, czyli o 120 proc. więcej niż w roku poprzednim.

70 proc. przychodów ze sprzedaży Relpol uzyskuje z eksportu, a wyroby spółki trafiają do ponad 40 krajów świata. Największy udział w przychodach firmy ma sprzedaż do krajów Unii Europejskiej. A do walki o zagraniczny rynek spółka jest dobrze przygotowana. Legitymuje się nie tylko certyfikatami jakości obowiązującymi w Unii Europejskiej, ale także w innych krajach, do których eksportuje.

Firma jest jedną z największych spółek województwa lubuskiego. Wśród krajowych producentów przekaźników elektromagnetycznych zajmuje pierwszą pozycję, zaś w Europie — trzecią. Jednym z głównych celów spółki jest awans na drugą pozycję, a dodatkowe inwestycje mają pomóc w zrealizowaniu tego planu.

Nowe rynki

Relpol interesuje się też Wschodem. W tym roku spółka ruszyła na podbój Ukrainy. W maju w Kijowie powstała spółka Relpol Altera, która będzie produkować gniazda wtykowe do przekaźników.

Nowe inwestycje widać nie tylko w wynikach finansowych. Tytuł Filara Polskiej Gospodarki to nie pierwsza nagroda żarskiej firmy. Dyplom Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej za osiągnięcia eksportowe, dyplom od Ministra, Sekretarza Komitetu Integracji Europejskiej za osiągnięcia w zakresie dostosowania produktów do standardów Unii Europejskiej i wiele innych nagród. A znając swoją wartość raźniej się walczy z konkurencją.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Urszula Światłowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Żarskie przekaźniki walczą o drugie miejsce na rynku UE