Zasady kształtują biznes

ZBIGNIEW LESZCZYŃSKI, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży
opublikowano: 25-03-2018, 22:00

Dobra reputacja jest dziś kryterium rynkowego sukcesu, a z każdym rokiem jej znaczenie dla konsumenta rośnie.

 Uwiarygodniona etyczność nie jest pustym hasłem, ale skutecznym wsparciem wyników finansowych czy pozycji firmy.

W dobie internetu oraz wzrastającej świadomości społeczeństwa, otoczenie na każdym kroku weryfikuje i ocenia, czy za daną organizacją stoją wartości i określone zasady postępowania. Ma to ogromne znaczenie nie tylko w kontekście sprzedażowym, ale także w walce o przyciąganie najlepszych pracowników, którzy są siłą napędową efektywnego biznesu. Ludzie chcą pracować w miejscach, z którymi się utożsamiają i są z nich dumni. Takiej firmie są w stanie zaoferować o wiele więcej. Dlatego szczególnego znaczenia nabierają rozwiązania systemowe stosowane w firmach, które pozwalają określić zasady i wartości etyczne całej organizacji. Pracownicy powinni wiedzieć, w jaki sposób budować relacje zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. W zgodzie z jakimi wartościami mają funkcjonować niezależnie od stażu czy zajmowanego stanowiska.

W końcu liderzy w firmie muszą mieć świadomość tego, w jaki sposób dzielić się doświadczeniami i wiedzą, ale też inspirować do postaw etycznych.

Dobry przywódca powinien mieć takie umiejętności kierowania ludźmi, by pracownicy chcieli iść w jego ślady. Patrząc na zagadnienie etyki z tej perspektywy, można pokusić się o refleksję, że w długiej perspektywie to ona tworzy biznes. Postępowanie według ugruntowanych zasad pozwala nie tylko na budowanie pozytywnego wizerunku wśród klientów, ale też daje możliwość rozwijania kultury organizacyjnej sprzyjającej skutecznemu umacnianiu przewag konkurencyjnych. W ostatecznym rozrachunku szczyt zdobywają te firmy, które bazują na zasadach fair play. To się po prostu opłaca. [FOT. ARC]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZBIGNIEW LESZCZYŃSKI, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Zasady kształtują biznes