Zasadzki umowy outsourcingu IT

27-10-2010, 11:25

Poznaj najważniejsze zapisy w umowie wdrożenia zaawansowanych projektów technologicznych.

Specjalizacja i koncentracja na jednej dziedzinie, bez rozpraszania się na dodatkowe sfery działalności, to podstawowe założenie strategiczne przedsiębiorstw działających na silnie dziś konkurencyjnym rynku. Jednym ze sposobów realizacji tego założenia jest outsourcing usług informatycznych, który budzi coraz większe zainteresowanie przedsiębiorstw.

Outsourcing jest nowoczesną strategią zarządzania, która polega na oddaniu na zewnątrz (partnerowi zewnętrznemu) zadań niezwiązanych bezpośrednio z podstawową działalnością firmy. Zlecanie firmom informatycznym prac niebędących podstawową działalnością przedsiębiorstwa, w szczególności gdy mają długoletnie know-how i niezbędne doświadczenie, może się przyczynić do lepszego działania i znacznego obniżenia kosztów operacyjnych przy jednoczesnym stałym zapewnieniu wysokiej jakości własnych produktów lub usług.

Jednym z najczęściej powtarzających się zapisów jest, że „przedmiotem umowy jest świadczenie przez „firmę IT” na rzecz klienta (w rozumieniu przedsiębiorcę zlecającego) odpłatnych usług np. zarządzania infrastrukturą serwerową, usług zarządzania stacjami roboczymi (wyliczenie przykładowe, które zawsze powinno być wytłumaczone w definicjach) w zakresie i na warunkach opisanych w umowie”. Ponadto w drugim zdaniu zazwyczaj dopisuje się, że szczegółowa specyfikacja usług zostanie określona w jednym z załączników do umowy.

Więcej na stronie Kontrakty.pb.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Zasadzki umowy outsourcingu IT