Zaufanie niemieckich konsumentów najwyższe od 16 lat

opublikowano: 29-08-2017, 09:00
aktualizacja: 29-08-2017, 09:04

Indeks zaufania konsumentów w Niemczech wzrósł do najwyższej wartości od 16 lat, poinformowała grupa badawcza GfK.

Indeks nastrojów konsumentów liczony dla września sięgnął 10,9 pkt. Sierpniowy wynosił 10,8 pkt. Ekonomiści oczekiwali, że utrzyma się na tym poziomie.

Indeks GfK wzrósł już piąty miesiąc z rzędu i ma obecnie największą wartości od października 2001 roku. Ekonomiści uważają, że tak dobre nastroje konsumentów, których źródłem jest m.in. dobra sytuacja na rynku pracy, dobrze wróży wzrostowi gospodarczemu w Niemczech.

GfK ocenia, że możliwe zagrożenia dla nastrojów niemieckich konsumentów mogą pochodzić raczej z zagranicy niż z krajowej gospodarki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, MarketWatch

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Zaufanie niemieckich konsumentów najwyższe od 16 lat