Zbiorą 30 mln zł na inwestycje

Magdalena Laskowska
opublikowano: 21-11-2006, 00:00

Jeśli inwestorzy zaufają rodzinie Grzegorzewskich, w Niepołomicach powstanie fabryka, dzięki której Kolastyna podwoi produkcję.

Grupa Kolastyna (GK), która planuje debiut na warszawskim parkiecie, czeka na akceptację prospektu.

— Debiut może nastąpić jeszcze w tym roku, a najpóźniej do końca II kwartału 2007 r. — mówi Andrzej Grzegorzewski, prezes grupy Kolastyna i jej współwłaściciel.

Przypomnijmy, że w czerwcu ubiegłego roku GK przeprowadziła niepubliczną ofertę akcji skierowaną do wybranych inwestorów. 73 instytucje i osoby prywatne objęły 5,6 mln akcji, co przyniosło firmie 6,2 mln zł. Grupa nie podaje, ile akcji będzie oferowanych w planowanej emisji publicznej, wiadomo jednak, że obecni główni akcjonariusze zatrzymają dla siebie pakiet większościowy. Sama spółka zaś ma uzyskać około 31 mln zł. Pieniądze wyda m.in. na rozwój organiczny, inwestycje w budowę nowych marek, przejęcia brandów obecnych na rynku, a także na budowę nowej fabryki pod Krakowem. Prace przygotowawcze zostaną zakończone przed końcem tego roku, a budowa ruszy w 2007 r.

— Na razie inwestycja znajduje się na etapie projektu, jednak szacujemy, że przeniesienie produkcji do Niepołomic nastąpi na koniec 2008 r. Obiekt będzie miał 10 tys. mkw. — mówi Andrzej Grzegorzewski.

Grupa Kolastyna ma w Krakowie halę produkcyjną o powierzchni 7 tys. mkw., skąd wychodzi około 30 mln opakowań rocznie. Po 2008 r. zamierza podwoić produkcję.

— W nowym zakładzie będziemy produkować od 50 do 60 sztuk opakowań rocznie — mówi Andrzej Grzegorzewski.

Prezes grupy nie podaje szacunkowej kwoty inwestycji w nowy zakład. Dla porównania, inna firma kosmetyczna — Soraya, która planuje budowę fabryki o powierzchni 10 tys. mkw. w Radzyminie, przyznała, że inwestycja pochłonie około 80 mln zł.

Część uzyskanych z giełdy pieniędzy grupa zamierza wydać na ekspansję zagraniczną. Obecnie eksportuje produkty do 30 krajów Europy, skupiając się na Wschodzie. Teraz zaczyna spoglądać w stronę krajów basenu Morza Śródziemnego.

W portfelu GK znajdują się trzy marki: laboratorium Kolastyna, Miraculum oraz Juliette Essayer. W 2005 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 81,5 mln zł, a zysk netto 2,6 mln zł. Prognozy na koniec tego roku i na cały przyszły rok spółka poda, gdy zostanie zatwierdzony prospekt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu