Zbliża się szczyt paczkowy

RAFAŁ NAWŁOKA, prezes DPD Polska, red. Marcin Bołtryk
04-10-2017, 22:00

Sociomatic Labs w swoich prognozach przewiduje stały wzrost podaży w sprzedaży elektronicznej.

 Według ekspertów tej firmy, za trzy lata w naszym kraju ma funkcjonować 30 tys. e-sklepów, których wartość może osiągnąć nawet 60 mld zł. Według tych przewidywań roczne wzrosty sektora będą sięgały 15 proc.

Tendencję zwyżkową potwierdzają także badania e-commerce w Polsce przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius. W 2017 r. już 53 proc.polskich internautów dokonuje zakupów w sieci. To wzrost o 6 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Podobny postęp można zaobserwować w zakupach zagranicznych. Odsetek aktywnych internautów, którzy ich dokonują, wzrósł z 10 w 2016 r. do 16 proc. w 2017 r.

Informacja o wzrostach w e-commerce nie jest niczym zaskakującym. Sektor ten regularnie notuje świetne wyniki i nie zanosi się na zmiany. My również to zauważamy. Nasze przychody na koniec czerwca 2017 r. wzrosły o 20 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły około 770 mln zł. W drugiej połowie roku powinny nadal rosnąć o minimum 10 proc., co pozwoli na przekroczenie styczniowych założeń 10-procentowego wzrostu w całym 2017 r. A duża w tym zasługa właśnie wzrostów w sektorze e-commerce.

Sklepy internetowe powinny kłaść duży nacisk nie tylko na marketing i konwersję [tzw. współczynnik konwersji w handlu pokazuje, ilu odwiedzających sklep coś w nim kupiło — red.], ale także na optymalizację procesów operacyjnych, by sprawnie sprzedać rosnącą liczbę towaru. Warto zainteresować menedżerów e-sklepów tzw. modułami wysyłkowymi. To rozwiązanie pozwala znacznie przyśpieszyć nadawanie paczek i wyeliminować błędy przy tej czynności.

Zbliżamy się powoli do świątecznego szczytu paczkowego.

Warto się przygotować na ten okres wzmożonej aktywności zakupowej internautów, by stał się czasem wzrostu przychodów e-sklepu, a nie przyczyną klęski spowodowanej niewydolnością logistyki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAFAŁ NAWŁOKA, prezes DPD Polska, red. Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Zbliża się szczyt paczkowy