Zbuduj swoją markę w sieci

DCZ
24-04-2009, 00:00

Chęć znalezienia nowej pracy jest najważniejszym powodem, dla którego internauci zakładają profile w serwisach biznesowych.

Chęć znalezienia nowej pracy jest najważniejszym powodem, dla którego internauci zakładają profile w serwisach biznesowych.

Twierdzi tak ponad 70,3 proc. internautów, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) i serwis społecznościowy Profeo. pl.

Inne, najczęściej wymieniane motywy aktywacji konta w takim portalu, to możliwość poszerzania kontaktów branżowych i chęć zaprezentowania własnych kompetencji. Dla prawie połowy badanych powodem obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów jest możliwość wymiany wiedzy i dyskusji na forum. Równie często wymienianym celem jest budowanie profesjonalnego wizerunku w internecie.

Ale tylko 36 proc. badanych użytkowników społecznościowych serwisów typu biznesowego dodałoby link do profilu w takim portalu do swojego życiorysu.

— Internauci nie wykorzystują w pełni narzędzi dostępnych w biznesowych serwisach społecznościowych. Merytoryczne dyskusje z naszym udziałem lub profesjonalny, zawodowy blog mogą wyróżnić naszą aplikację spośród propozycji innych kandydatów, a to szczególnie ważne, gdy sytuacja na rynku pracy jest trudna i rośnie konkurencja wśród osób poszukujących nowego zajęcia. Na świecie takie portale są coraz bardziej świadomie wykorzystywane do prezentowania swojej wiedzy, kompetencji i budowania wizerunku — komentuje Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl

Pracujący internauci chętnie pochwaliliby się obecnemu szefowi swoim profilem w biznesowym portalu społecznościowym. Połowa badanych (53 proc.) deklaruje, że zaprosiłaby przełożonego do listy kontaktów w takim portalu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Zbuduj swoją markę w sieci