Zdążyć z terminalem na majowy weekend

ANP
opublikowano: 25-04-2007, 00:00

Za sześć dni konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu powinno oddać halę odlotów Terminala 2 na Okęciu. Za opóźnienia słono zapłaci.

Za sześć dni konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu powinno oddać halę odlotów Terminala 2 na Okęciu. Za opóźnienia słono zapłaci.

Czy drugiego maja pierwsi turyści będą mogli korzystać z nowej hali odlotów na warszawskim Okęciu?

Wykonawca jest pewien, że się uda.

— Już w kwietniu 2006 r. wykonawca przedłożył PPL projekt wykonawczy Systemu Bezpieczeństwa, który zgodność z wymaganiami zamawiającego, prawem polskim i zaleceniami ICAO i IATA, potwierdził certyfikatem Niezależny Weryfikator. Konsorcjum zakłada, że w poniedziałek 30 kwietnia wszystkie decyzje odbioru będą pozytywne, co oznacza zakończenie prac na T2 i pirsie północnym —mówi Krzysztof Kozioł, rzecznik konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu.

Porty lotnicze także są dobrej myśli.

– Od północy z 26 na 27 kwietnia do północy z 30 kwietnia na 1 maja T2 będzie zamknięty ze względu na konieczność przeprowadzenia w tym czasie prób pożarowych. Dla nas jest to bardzo dobra wiadomość, gdyż oznacza, że wykonawca przystępuje do prób, które muszą poprzedzić otwarcie nowego terminalu — mówi Artur Burak, rzecznik prasowy PPL.

Z aneksu do umowy na budowę terminalu wynika, że za każdy dzień zwłoki będą naliczane kary umowne. W grę wchodzi kwota 70 tys. USD dziennie ( górny pułap kary to 25 mln USD).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu