Zebra porządkuje sieć sprzedaży

Kamil Kosiński
12-04-2006, 00:00

Nowe uszeregowanie firm współpracujących nie jest wstępem do radykalnej rozbudowy sieci handlowej. Ma raczej wprowadzić w niej tylko większy porządek.

Zebra Technologies, producent drukarek kodów kreskowych i elementów systemów identyfikacji radiowej (RFID), uruchamia w Polsce nowy program partnerski. To zmutowana wersja programu partnerskiego stosowanego w Stanach Zjednoczonych. Program o nazwie PartnersFirst wprowadza rozróżnienie między resellerami a dystrybutorami przez ustanowienie tzw. autoryzowanego dystrybutora. Już na początku 2005 r. został nim bielski Techmex.

— Doszlismy do wniosku, że polski rynek jest na tyle dojrzały, że warto zróżnicować partnerów na tych, którzy zajmują się obsługą klientów końcowych i tych od czystej dystrybucji. Do tej pory większość firm, z którymi współpracowaliśmy w Polsce miała mieszany model biznesu — wyjaśnia Rafał Leszczyński, odpowiedzialny za kanał partnerski Zebra Technologies na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej.

Nowy program nie oznacza jednak, że wszyscy resellerzy będą musieli zaopatrywać się wyłącznie u dystrybutora. Program przewiduje trzy kategorie bezpośrednich resellerów: Premier Partner, Advanced Partner i Associate Partner. Firmy sklasyfikowane w pierwszych dwóch grupach, a więc generujące dla Zebry obroty przewyższające 250 tys. EUR rocznie, będą mogły zaopatrywać się bezpośrednio u producenta.

Na razie firm spełniających to kryterium jest w Polsce osiem. Wszystkich resellerów Zebra ma nad Wisłą kilkunastu. Program partnerski ma sprzyjać poszerzeniu tej sieci sprzedaży, ale Zebra nie ma w tym zakresie żadnych konkretnych planów.

— Nie wyznaczamy sobie planu polegającego na pozyskaniu w jakimś okresie konkretnej liczby nowych partnerów. Będziemy ich dobierać w ten sposób, aby pokrywali określoną część rynku, której nie mamy dostatecznie spenetrowanej — zaznacza Rafał Leszczyński.

Poza frimami sklasyfikowanymi w gronie partnerów, Zebra będzie też współpracować z grupą firm klasyfikowanych jako Zebra Reseller. To najniższy model współpracy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Zebra porządkuje sieć sprzedaży