Zielony finisz na Wall Street

opublikowano: 09-09-2010, 22:09

Czwartkowa sesja za oceanem rozpoczęła się bardzo optymistycznie. Jednak jeszcze przed połową dnia, wskaźniki oddały większość wcześniejszych zysków. Obserwowaną w pierwszych godzinach poprawę nastrojów wsparły przede wszystkim dane makro, które tym razem okazały się lepsze od oczekiwań analityków.

Mocniej niż zakładano spadła liczba osób po raz pierwszy ubiegających się o zasiłek dla bezrobotnych. Handlujących ucieszyła też informacja o spadku deficytu handlowego Stanów Zjednoczonych w lipcu.

Później jednak znów do głosu doszły obawy o kondycję instytucji finansowych, które podgrzewały spekulacje odnośnie problemów banków na Starym Kontynencie, zwłaszcza w Niemczech. Dopiero na finiszu giełdowe indeksy znów zostały nieco podciągnięte. Ostatecznie Dow Jones zyskał 0,27 proc. S&P500 wzrósł o 0,48 proc. zaś Nasdaq o 0,33 proc.

W handlu na amerykańskich giełdach mocno zniżkował kurs akcji Deutsche Banku. Momentami przecena sięgała ponad 3 proc.

Bolesnej przecenie poddały się również walory koncernu McDonald’s. Wszystko za sprawą informacji, że sierpniowa sprzedaż największej na świecie sieci restauracji zwiększyła się o 4,9 proc., a nie o 5 proc. jak zakładały prognozy analityków.

W przeciwną stronę podążała z kolei wycena takich gigantów jak Alcoa czy Walt Disney. Powody do zadowolenia mieli również udziałowcy Google. Notowania właściciela najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej wsparła optymistyczna rekomendacja specjalistów z banku UBS.

Swoją pozycję po ostatniej przecenie odbudowywały też papiery Hewlett-Packard.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane