Złote czasy sprzedawców butów i odzieży z GPW

ML
opublikowano: 12-06-2007, 00:00

To będzie bardzo udane półrocze dla dystrybutorów. Analitycy zapowiadają dobrą koniunkturę przynajmniej do końca roku.

To będzie bardzo udane półrocze dla dystrybutorów. Analitycy zapowiadają dobrą koniunkturę przynajmniej do końca roku.

Pierwsze pięć miesięcy tego roku spółki z branży odzieżowej i obuwniczej śmiało mogą zaliczyć do udanych. Jednostkowe przychody NG2 (d. CCC), producenta i dystrybutora obuwia, wyniosły w maju 49,4 mln zł i były 22,3 proc. wyższe niż przed rokiem. Od stycznia do maja sięgnęły 208 mln zł (+35,9 proc.). Według Dariusza Miłka, prezesa NG2, ten wynik nakręciła sprzedaż detaliczna, która w maju skoczyła o 47,1 proc.

Równie dobrze dzieje się w spółkach odzieżowych. Artman, dystrybutor młodzieżowych ubrań House, miał w maju 17,3 mln zł przychodów (+31 proc.), a w pierwszych pięciu miesiącach roku 91,5 mln zł (+37 proc.). Majowe skonsolidowane przychody LPP wyniosły 98 mln zł (+89 proc.), a od stycznia 465 mln zł (+76,2 proc.). Obuwniczy Gino Rossi i odzieżowy Redan i nie podały jeszcze danych o sprzedaży.

— Na wyniki spółek ma wpływ dobra koniunktura gospodarcza, wzrost PKB i zamożności Polaków. Spodziewam się utrzymania koniunktury w branży przynajmniej do końca roku, a nawet do I kwartału 2008 r. — mówi Rafał Salwa, niezależny analityk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu