Złoty Bankier 2019 - głosy internautów

  • Materiał zewnętrzny
opublikowano: 11-04-2019, 22:00

Oto najlepsze produkty bankowe w 2019 r., wyróżnione przez internautów

KATEGORIA: NAJLEPSZY SPOT REKLAMOWY

TOP 3:
1. PKO Bank Polski,
2. Bank Pekao,
3. mBank

PKO BP podróżuje przez historię

Otytuł najlepszego spotu reklamowego przyznawanego w ramach konkursu „Złoty Bankier” walczyło 15 banków. Wszystkie zaprezentowane reklamy stały na bardzo wysokim poziomie.

Przychodzi klient do banku, a tam pracownik ma dla niego świetną ofertę — to sprawdzona opowieść. Miło jednak popatrzeć, jak w tego typu historie wkrada się absurdalny humor i powstaje coś nowego, tak jak to dzieje się w przypadku nowej platformy komunikacji Euro Banku i spocie „Jak się żyje wampirom w Polsce”.

Warto zwrócić uwagę na kampanię ING. „Czy posiadanie stało się sensem naszego życia?” — to nie jest pytanie, które spodziewalibyśmy się usłyszeć od banku. Do tego sprytna pointa. NG Bankowi Śląskiemu udało się stworzyć reklamową perełkę — przełamać schemat i zachować spójność z jego wieloletnią komunikacją.

Na duże wyróżnienie zasługuje również BNP Paribas Bank Polska (do niedawna BGŻ BNP Paribas) ze spotem „Pomaganie jest fajne!”, który konsekwentnie realizuje strategię banku zaangażowanego społecznie i czyni to osią swojej komunikacji.

Pierwsze miejsce na podium zajął jednak PKO Bank Polski. Ten rok należy zdecydowanie do niego. Marka świętuje 100-lecie swojej historii. Jubileuszowy spot przypadł do gustu zwłaszcza internautom. Wysokobudżetowa, świetnie zrealizowana podróż przez najważniejsze wydarzenia w historii banku bardzo sprawnie przybliża widzom dziedzictwo marki.

Na drugim miejscu znalazł się Bank Pekao ze spotem ilustrującym hasło „Bierz życie za rogi” z udziałem Andrzeja Bargiela, który dokonał rzeczy przez wielu uważanej za niemożliwą — jako pierwszy zjechał na nartach ze szczytu K2 — drugiej najwyższej góry na świecie, uznawanej powszechnie za najtrudniejszą do zdobycia. Taki ambasador jest gwarantem sukcesu marki, która chce inspirować klientów do działania.

Podium zamyka mBank ze spotem „Bądź bogatszy o dobre decyzje”, który konsekwentnie buduje swój storytelling. W tej reklamie udaje się trudna sztuka grania na emocjach widzów, ale bez popadania w przesadę. Chyba każdy z nas, oglądając ten spot, czuje, że delikatnie trąca on odpowiednie struny.

Marcin Małecki, NowyMarketing.pl

KATEGORIA: BANK WRAŻLIWY SPOŁECZNIE

TOP 3:
1. Bank Millennium,
2. Santander Bank Polska,
3. PKO Bank Polski

Millennium wie, że czym skorupka...

Branża finansowa ma bogatą tradycję zaangażowania społecznego i należy do najbardziej aktywnych w tym zakresie. Potwierdza to również raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, w którym kategorię „finanse” reprezentują 32 firmy na 229, co plasuje sektor na pierwszym miejscu spośród 25 obecnych w publikacji.

Każdego roku wiele działań z zakresu CSR dotyczy szeroko pojętej edukacji i zaangażowania społecznego, co dobrze wyraża nazwa kategorii „Złotego Bankiera” — „Bank wrażliwy społecznie”. Firmy mogą kształtować bardziej odpowiedzialne i zrównoważone postawy interesariuszy dzięki zwiększaniu ich świadomości. Przykładem jest zwycięski projekt Banku Millennium „Finansowy Elementarz”, autorski program wczesnej edukacji finansowej przedszkolaków organizowany pod patronatem Ministra Edukacji i Rzecznika Praw Dziecka. Podczas czterech edycji przeszkolono 33 tys. dzieci z 400 placówek. Uwrażliwienie na potrzeby innych i włączanie klientów banku do współpracy to sedno projektu „Pomaganie przez zbliżenie” realizowanego przez PKO Bank Polski (3. miejsce). Część kwoty uzyskanej z płatności zbliżeniowych bank przekazuje na „wyprawki” dla pełnoletnich wychowanków domów dziecka, rozpoczynających samodzielne życie, promując w ten sposób określone postawy, także swój produkt i pomagając potrzebującym.

Świetnie, że głosujący docenili także wieloletni program grantowy Santander Banku Polska „Tu mieszkam, tu zmieniam” (miejsce 2.). To pomysł, który z kolei aktywizuje i integruje środowiska lokalne przy realizacji wspólnych pomysłów. W ten sposób bank pomaga w realizacji różnorodnych pomysłów, wspierając tak potrzebne zaangażowanie i aktywność obywatelską.

Działania firm z sektora bankowego bardzo nas cieszą, a praktyki z zakresu „zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnych” to ważna część odpowiedzialności przedsiębiorstw. Buduje pozytywne relacje z interesariuszami, a firma staje się „dobrym sąsiadem”. Trzeba jednak pamiętać, że to tylko jeden z elementów odpowiedzialności biznesu. Ważne, by równocześnie rozwijała się odpowiedzialność za produkty i usługi. I takie przykłady mamy też już w Polsce.

Marzena Strzelczak, dyrektor generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu

KATEGORIA: SOCIAL MEDIA

TOP 3:
1. ING Bank Śląski,
2. PKO Bank Polski,
3. mBank

ING Bank Śląski świetnie odnalazł się w multimediach

Wśród analizowanych instytucji najbardziej wyróżniającymi się bankami były zdecydowanie ING Bank Śląski oraz PKO Bank Polski. Mimo dominacji PKO BP na Facebooku i sprawnego prowadzenia swojego profilu na Twitterze to ING zdominowało najbardziej multimedialne kanały mediów społecznościowych: YouTube i Instagram. Poprzez publikację ciekawych treści udało im się dotrzeć do wielu użytkowników, co bezpośrednio skutkowało dalszym wzrostem liczby subskrybentów i obserwujących. Warto tu zwrócić uwagę na intensywne działania ING, które pod koniec marca doprowadziły do osiągnięcia łącznej liczby ponad 140 tys. subskrybentów na YouTube i ponad 7,5 tys. obserwujących na Instagramie.

Wykorzystanie nowych mediów, takich jak Instagram, do komunikowania się w przystępny sposób z szerszym gronem indywidualnych klientów, czy LinkedIn do kontaktu z klientem biznesowym, będzie zyskiwać coraz bardziej na znaczeniu w kolejnych kwartałach. Pod tym względem, poza ING, świetnie radzi sobie mBank. Nie tylko jest on najczęściej obserwowanym bankiem na LinkedIn (21,5 tys. obserwujących), ale również jego treści angażują wielu internautów. Wśród innych udanych działań w mediach społecznościowych warto wyróżnić popularną na Twitterze kampanię Banku Pekao z Andrzejem Bargielem czy konkurs BGŻ BNP Paribas dotyczący FedCup w Zielonej Górze, który zaangażował wielu użytkowników Instagrama.

Media społecznościowe to obecnie również źródło informacji dla użytkowników, a także coraz częściej kolejny środek komunikacji z markami. Warto zauważyć, że instytucje bankowe należą do bardziej responsywnych podmiotów na polskim rynku. W przypadku obsługi klienta na Facebooku najwyższy procent odpowiedzi — powyżej 80 — uzyskały Alior Bank oraz Bank Pekao. Z kolei użytkownicy najkrócej na odpowiedź musieli czekać na stronie mBanku — moderatorzy odpowiadali na posty średnio w ciągu 22 minut. Z kolei Alior Bank, który uzyskał najwyższy wskaźnik odpowiedzi, odnotował średni czas odpowiedzi na poziomie ponad 4,5 h.

Jakub Krawiec, junior analyst Sotrender

KOMENTARZE

MAREK KOZŁOWSKI, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w PKO Banku Polskim:

Wyobrażacie sobie świat za sto lat? Czy decyzje podjęte dzisiaj będą tak znaczące, jak pokazane w naszym jubileuszowym spocie? Zabraliśmy was w podróż po świecie stu lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością, pokazaliśmy skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w banku i wokół niego. Przez historię przeprowadzał nas współczesny narrator. Sygnalizował ważne etapy w rozwoju banku — nowatorskie produkty, wielkie inwestycje czy fintechowe rozwiązania. Spot był niecodziennym wydarzeniem z udziałem pracowników banku, którzy wystąpili w nim w roli statystów. Efekt — jak widać — jest imponujący. Potwierdza to również nagroda Złoty Bankier. Bardzo się z niej cieszymy i dziękujemy za uznanie. Mamy nadzieję, że kolejne nasze reklamy również spotkają się z tak entuzjastycznym przyjęciem i to wcześniej niż za sto lat.

PAULINA WOŁOSZ-SITAREK, członek zarządu Fundacji Banku Millennium:

W obejmującym 30 krajów świata badaniu poziomu świadomości finansowej przygotowanym przez OECD Polacy znaleźli się na ostatnim miejscu. Naszym wkładem w rozwiązanie tego problemu jest „Finansowy Elementarz” — autorski program edukacji finansowej przedszkolaków realizowany przez Fundację Banku Millennium pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Rzecznika Praw Dziecka. Jego celem jest kształtowanie właściwych postaw w stosunku do finansów od najmłodszych lat. Wyjaśniamy, poprzez zabawę, podstawowe pojęcia z zakresu finansów. W ciągu dwóch lat na ponad 1300 warsztatach zostało przeszkolonych prawie 33 tys. dzieci z około 400 przedszkoli w całej Polsce. Warsztaty prowadzą wolontariusze — pracownicy Banku Millennium. Zajęcie 1. miejsca w kategorii „Bank wrażliwy społecznie” utwierdza nas w przekonaniu, że z sukcesem realizujemy naszą misję.

BARBARA PASTERCZYK, dyrektor odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim:

Najchętniej obserwowanym bankiem na Twitterze, Instagramie i YouTubie jest ING. Nasze filmy na YouTubie mają ponad 141 mln obejrzeń — najwięcej ze wszystkich banków w Polsce. Social media wykorzystujemy nie tylko do wsparcia naszego biznesu, ale również angażujemy się w akcje społeczne. W kampanii „Dobry głos dla firm” zachęcamy Polaków do pisania pozytywnych opinii o ulubionych firmach, produktach czy usługach, z których korzystają. Wspólnie z Kasią Nosowską zamieniamy je w piosenki, które są wykorzystywane w klipach reklamowych tych firm. W ten sposób pomagamy przedsiębiorcom w zdobywaniu większej liczby klientów, a przy okazji walczymy z hejtem w internecie — bo dobre słowo nic nie kosztuje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu