Złoty umocnił się w czwartek, a obligacje zdrożały

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 24-11-2005, 17:27

Złoty umocnił się w czwartek, a obligacje zdrożały przy niewielkiej aktywności inwestorów spowodowanej Świętem Dziękczynienia w USA. W piątek taka sytuacja może się utrzymać.

Złoty umocnił się w czwartek, a obligacje zdrożały przy niewielkiej aktywności inwestorów spowodowanej Świętem Dziękczynienia w USA. W piątek taka sytuacja może się utrzymać.

    Około godziny 16.30 za euro płacono 3,9155 zł wobec 3,9230 zł na otwarciu i 3,9335 zł na środowym zamknięciu. Dolara wyceniano na 3,3230 zł w porównaniu do 3,3230 zł i 3,3370 zł. Za euro płacono 1,1784 dolara. 

    "W czwartek rynek był dosyć mało aktywny za sprawą święta w USA, które ograniczyło aktywność inwestorów. Kurs był podatny na zlecenia klientów. Rano złoty był kupowany, potem było odwrotnie. Pod koniec dnia, po okresie stabilizacji, kurs ponownie się umocnił za sprawą dużego zlecenia z Niemiec na zakup złotego" - powiedział Krzysztof Teresiński z Societe Generale.

    Jego zdaniem, poziomy wsparcia i oporu dla euro/złoty to 3,9-3,95, a przedział wahań na piątek prognozuje na 3,9-3,93.

    Rynek obligacji umocnił się w czwartek z powodu dobrej sytuacji na rynkach bazowych, umocnienia złotego i oczekiwanych słabszych danych o sprzedaży detalicznej.

    Około 16.40 rentowność dwuletnich papierów wynosiła 4,62 proc. wobec 4,65 proc. na otwarciu i 4,71 proc. na zamknięciu w środę, pięcioletnich 4,99 proc. względem 5,20 proc. i 5,19 proc. w środę, zaś dziesięcioletnich 5,15 proc. w porównaniu do 5,19 proc. rano i 5,25 proc. w środę.

    Zdaniem analityków, inwestorzy nie będą chcieli sprzedawać papierów, chyba że dane o sprzedaży detalicznej będą dobre. Prognozują, że rentowność obligacji w piątek może obniżyć się o kolejne 3-4 punkty bazowe.

    W piątek o 10.00 GUS poda dane o sprzedaży detalicznej i stopie bezrobocia w październiku 2005 roku. Ekonomiści pytani przez PAP oceniają w listopadowej ankiecie, że sprzedaż detaliczna wzrosła w październiku o 6,41 proc. w skali roku, natomiast bezrobocie wyniosło 17,4 proc.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane