Złoty zyskuje 3 gr do dolara i 2 gr do euro

Marcin Kiepas
opublikowano: 06-10-2009, 11:35

Złoty we wtorek kontynuuje zapoczątkowany w  połowie piątkowych notowań proces umocnienia do głównych walut. O godzinie 11:15 za dolara trzeba było zapłacić 2,8350 zł, czyli o 3,1 gr mniej niż wczoraj na  zamknięciu. Euro taniało natomiast o 2 gr i kosztowało 4,1801 zł.

Umocnienie polskiej waluty to przede wszystkim reakcja na poprawę nastrojów na globalnych rynkach akcji, co w prosty sposób prowadzi do wzrostu apetytu na ryzyko. Pomaga również wzrost notowań EUR/USD. Para ta wróciła powyżej 1,47 dolara, wyraźnie sygnalizując zakończenie trwającej prawie dwa tygodnie korekty i powrót do trendu wzrostowego.
Jednocześnie maleje znaczenie zniknięcia kwestii ewentualnego negatywnego wpływu na rynek walutowy wypłaty dywidendy przez PZU, a coraz większego znaczenia nabiera korzystna dla strony podażowej sytuacja techniczna na wykresach EUR/PLN i USD/PLN.

Piątkowe odbicie euro od okolic 4,30 zł, gdzie silny opór tworzyła linia trendu spadkowego zasugerowało zakończenie wzrostowej korekty, a dzisiejszy powrót poniżej górnego ograniczenie trendu bocznego 4,07-4,19 zł w jakim para ta pozostawała w sierpniu i wrześniu, jednoznacznie to potwierdziło. Tym samym na gruncie analizy technicznej droga do 4,07 zł pozostaje otwarta.

Podobnie należy interpretować powrót USD/PLN poniżej 2,90 zł, który oznacza nieudaną próbę wybicia górą z kilkumiesięcznego kanału spadkowego. Dodatkowo takie powrót oznacza przełamanie trzytygodniowej linii trendu wzrostowego na wykresie godzinowym. Nie ma więc technicznych przeszkód, żeby dolar kierował się ku minimom z połowy września br.

Sytuacja na wykresach EUR/PLN i USD/PLN sugeruje dalsze umocnienie złotego. O tym czy faktycznie taki proces będzie miał miejsce zdecydują przede wszystkim trzy czynniki: nastroje na rynkach globalnych, zachowanie EUR/USD oraz napływ środków w związku z ofertami PKO BP i PGE.

Marcin Kiepas
marcin.kiepas@xtb.pl
X-Trade Brokers DM

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kiepas

Polecane