Zmiana nazwy Volkswagena w USA to nieudany żart

opublikowano: 31-03-2021, 06:05

Volkswagen publikował w poniedziałek krótko na swojej stronie internetowej w USA informację o zmianie nazwy w tym kraju na “Voltswagen”, co miało podkreślać determinację firmy w walce o segment aut elektrycznych.

Media przekazały informację o zmianie nazwy niemieckiego koncernu w USA wskazując na pomyłkowy wyciek komunikatu w tej sprawie miesiąc przed ogłoszeniem decyzji. Rzecznik centrali Volkswagena w Wolfsburgu powiedział, że to „interesujący pomysł” działu marketingu.

- Zmiana nazwy miała być ogłoszona w duchu primaaprilisowym – poinformował niedługo potem niemiecki koncern po usunięciu wiadomości ze swojej strony – Wkrótce przekażemy kolejne informacje w tej sprawie – dodał.

Eksperci uważają, że nieudany żart może przynieść negatywne skutki dla Volkswagena. Tom Morton, szef strategii w USA firmy reklamowej R/GA z Nowego Jorku podkreśla, że walka o segment elektryczny ma obecnie kluczowe znaczenie.

- Żartowanie z tego może podważać ich zaangażowanie – powiedział.

Volkswagen miał ostatnio kilka wpadek marketingowych. Jesienią zrobiło się głośno po publikacji w mediach społecznościowych spółki nagrania wideo, w którym wielka biała ręka kieruje ciemnoskórym mężczyzną. Przedstawiciele związków zawodowych we władzach spółki uznały to za „dno” i zażądały kontroli w dziale marketingu internetowego.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane