Zmiana rozmiarów, by promować realne wymiary kobiet

23-01-2007, 21:54

Najwięksi hiszpańscy producenci odzieży zdecydowali, że zmienią numerację swoich ubrań. Zabieg ten ma pomóc lepiej odzwierciedlać faktyczne rozmiary pań i tym samym promować modę odpowiadającą rzeczywistości na ulicach, a nie tę znaną z wybiegów dla modelek.

Najwięksi hiszpańscy producenci odzieży zdecydowali, że zmienią numerację swoich ubrań. Zabieg ten ma pomóc lepiej odzwierciedlać faktyczne rozmiary pań i tym samym promować modę odpowiadającą rzeczywistości na ulicach, a nie tę znaną z wybiegów dla modelek.

Minister zdrowia Elena Salgado Mendez poinformowała we wtorek, że Krajowy Instytut Konsumentów zmierzy 8,5 tys. kobiet w wieku od 12 do 70 lat "w celu określenia standardowych wzorów oraz ponownego zdefiniowania i znormalizowania rozmiarów".

Pomysłodawcami przedsięwzięcia są takie domy mody jak Zara, El Corte Ingles, Mango i Cortefiel. Kreatorom chodzi o to, by rozmiary były "prawdziwe, jednorodne i zrozumiałe".

Teraz manekiny na sklepowych witrynach wymienionych firm będą nosiły co najmniej rozmiar nr 38; a rozmiar nr 46 nie będzie już uważany za nietypowy.

Rząd Hiszpanii liczy na to, że większe rozmiary, odwiodą kobiety od utrzymywania wychudzonej sylwetki lansowanej na wybiegach.

"Rewolucja" w rozmiarach może również dotknąć panów, choć - jak twierdzi pani minister - wydaje się, że męskie rozmiary są bardziej dopasowane do faktycznej sylwetki.

Na metkach hiszpańscy producenci ubrań będą zaznaczać nie tylko ogólny rozmiar, ale również rozmiar bioder i ramion.

Podobny pomysł zagościł już we Włoszech. W grudniu włoscy projektanci mody przyjęli kodeks postępowania, mający pomóc w walce z anoreksją wśród kobiet i redefiniować ideał kobiecej urody. Kodeks, opracowany wspólnie z włoskim rządem, wymaga od modelek przedstawiania zaświadczenia lekarskiego, że nie cierpią na anoreksję. Jedna z tych przyjętych dobrowolnie zasad stanowi, że modelki muszą mieć co najmniej 16 lat. Projektanci mody zobowiązują się też do prezentowania większych rozmiarów w swych przyszłych kolekcjach. (DI, PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Zmiana rozmiarów, by promować realne wymiary kobiet