Zniknęła jedna trzecia rosyjskiego rynku

MD, DI
opublikowano: 04-02-2015, 00:00

Rosyjski rynek motoryzacyjny skurczy się w tym roku o ponad 20 proc., co zwiększy presję na alians Renault-Nissana z rosyjskim AvtoVAZ

Rosyjski rynek motoryzacyjny skurczy się w tym roku o ponad 20 proc., co zwiększy presję na alians Renault-Nissana z rosyjskim AvtoVAZ — uważa Carlos Ghosn, prezes francusko-japońskiego koncernu.

— Oznacza to zniknięcie jednej trzeciej rosyjskiego rynku w ciągu paru lat — podkreślił Carlos Ghosn.

W 2014 r. sprzedaż nowych aut osobowych spadła o 10 proc., do 2,5 mln sztuk. Łączna sprzedaż Renault, Nissana i AvtoVAZ zmniejszyła się o 7 proc., do 764 245 aut. Stowarzyszenie AEB prognozuje, że w 2015 r. rosyjski rynek spadnie o 24 proc.

— Kombinacja spadającej sprzedaży i słabnącej waluty rodzi duże problemy. Że Rosja jest problemem, słyszeliśmy już od Forda i GM — powiedział Arndt Ellinghorst z Evercore ISI w Londynie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu