Znów spadła sprzedaż zabawek w Wielkiej Brytanii

opublikowano: 22-01-2020, 08:46

Miniony rok przyniósł kontynuację spadkowego trendu sprzedaży zabawek na Wyspach Brytyjskich. Nawet tradycyjnie dobry dla branży sezon świąteczny okazał się niewypałem przyćmiony przez niepewność związaną z brexitem i wyborami parlamentarnymi.

Według analizy NPD, w całym 2019 r. w Wielkiej Brytanii sprzedano 337 mln zabawek o wartości 3,2 mld funtów. To o 6 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy to sprzedaż również zmniejszyła się o 6 proc. Około 37 proc. zabawek w minionym roku kupionych zostało przez Internet. Średnia cena zabawki wyniosła w 2019 r. 9,39 GBP i była o 6 proc. wyższa niż rok wcześniej. Łącznie w Wielkiej Brytanii na rynek wprowadzono ponad 32 tys. nowych zabawek.

zabawki
Wyświetl galerię [1/2]

zabawki fot. Bloomberg

Brytyjski rynek zabawek jest czwartym co do wielkości na świecie  za USA, Chinami i Japonią.

Ten segment nie jest wyjątkiem od innych sektorów handlu detalicznego i znajduje się w okresie przejściowym, dostosowując się i wychodząc z trudnego 2019 r., oceniła NPD. Podkreśliła, że brakowało impulsywnego kupowania kieszonkowych, kolekcjonerskich zabawki o wartości 5 GBP lub mniejszej, które pomogły napędzać rynek w poprzednich latach.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk. BBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu