Znów wzrosła sprzedaż aut w Europie, ale w całym roku pozostaje słaba

opublikowano: 17-12-2019, 10:29

W listopadzie 2019 r. sprzedaż samochodów w Europie wzrosła o 4,5 proc., notując trzecią z rzędu miesięczną zwyżkę.

Mimo jednak ostatnich wzrostów, nie są one wystarczające by odmienić sytuację za cały rok, skumulowana sprzedaż od stycznia nadal bowiem jest na 0,3 proc. minusie. Cztery z pięciu największych rynków regionu odnotowały spadek od początku roku, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (EAMA).

2019 r. nie był specjalnie udany dla producentów samochodów. Ostatnie wzrosty, to w dużej mierze efekt niskiej bazy sprzed roku.
Zobacz więcej

Ożywienie czy stagnacja:

2019 r. nie był specjalnie udany dla producentów samochodów. Ostatnie wzrosty, to w dużej mierze efekt niskiej bazy sprzed roku. fot. Bloomberg

Podobnie jak w przypadku dwóch wcześniejszych miesięcy, w listopadzie pomogła niska baza do porównania z 2018 r., kiedy sprzedaż gwałtownie spadła z powodu trudności producentów samochodów w dostosowaniu się do nowych przepisów dotyczących emisji spalin. Wyjątkiem były Niemcy, w których sprzedaż wzrosła w tym roku o 3,9 proc.

Aby uniknąć spadku w całym 2019 r., sprzedaż samochodów w Europie będzie musiała wzrosnąć o około 4,2 proc.  w grudniu w porównaniu z ubiegłym rokiem. W całym 2018 r. zmniejszyła się o 0,04 proc.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy