Znyk: Połączenie obsługi pasażerów i samolotów zwiększy konkurencyjność

Polska Agencja Prasowa SA
12-12-2005, 15:28

Połączenie sześciu spółek zajmujących się obsługą pasażerów i samolotów na polskich lotniskach powiększy szanse sprostania konkurencji międzynarodowej - uważa prezes Warsaw Airport Services Wojciech Znyk.

Połączenie sześciu spółek zajmujących się obsługą pasażerów i samolotów na polskich lotniskach powiększy szanse sprostania konkurencji międzynarodowej - uważa prezes Warsaw Airport Services Wojciech Znyk.

W poniedziałek w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona tzw. usługom handlingowym, czyli wyspecjalizowanym usługom na rzecz pasażerów i linii lotniczych.

Na lotniskach obsługą samolotów i pasażerów zajmują się najczęściej wyodrębnione firmy. Niezależnie od usług świadczonych przez lotniska, firmy te odpowiadają m.in. za odprawę biletowo-bagażową, transport pasażerów do i z samolotów, poszukiwanie zaginionego bagażu, opiekę nad pasażerami niepełnosprawnymi i niepełnoletnimi. Firmy takie obsługują również samoloty, w tym załadunek i wyładunek bagażu z samolotów.

W Polsce jest 10 takich firm, a oprócz tego, kilka mniejszych lotnisk prowadzi podobną działalność we własnym zakresie.

Zdaniem Znyka, realna jest ekspansja w Polsce ze strony dużych międzynarodowych sieci świadczących takie usługi. Połączenie sześciu firm kontrolowanych przez przedsiębiorstwo Porty Lotnicze pozwoliłoby na znaczne oszczędności i zajęcie lepszej pozycji w tej konkurencji.

Jak wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego za 9 miesięcy 2005 roku, Kraków-Balice, Katowice-Pyrzowice i Gdańsk-Rembiechowo to najszybciej rozwijające się lotniska. 

Od stycznia do końca września br. polskie lotniska obsłużyły 8,7 mln pasażerów - wyliczył ULC. Jest to prawie 32 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku (6,6 mln). Średni wzrost przewozów pasażerskich w Europie wyniósł w podobnym okresie ok. 6,3 proc.

Największy wzrost zanotował port lotniczy w Krakowie (109 proc.,) wyprzedzając Katowice (104 proc.), które do tej pory były na pierwszym miejscu pod względem wzrostu przewozów pasażerskich. Trzecie w tej statystyce lotnisko w Gdańsku odnotowało wzrost 43 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Znyk: Połączenie obsługi pasażerów i samolotów zwiększy konkurencyjność