ZPC Otmuchów celuje w pół miliarda

WIS
opublikowano: 25-08-2010, 00:00

Idący na GPW producent żywności pod markami prywatnymi chce potroić przychody.

Idący na GPW producent żywności pod markami prywatnymi chce potroić przychody.

Ponad 57 mln zł chcą uzyskać od inwestorów we wrześniowej ofercie publicznej Zakłady Przemysłu Cukierniczego (ZPC) Otmuchów, które są czołowym producentem słodyczy, słonych przekąsek i płatków śniadaniowych pod markami prywatnymi dla sieci handlowych i koncernów. Z tego 40 mln zł zarząd firmy zamierza wydać na inwestycje w zakładach produkcyjnych (podwojenie mocy), a 17 mln zł na przejęcia firm z branży spożywczej.

Idąca na GPW spółka jest gotowa dorzucić do puli przeznaczonej na przejęcia jeszcze 27 mln zł z funduszy własnych i kredytów. Dzięki inwestycjom i akwizycjom jej obroty będą szybko rosły. Zarząd chce w pięć lat zwiększyć je do 500 mln zł rocznie ze 140 mln w 2009 r.

— Chcemy zostać największym producentem marek prywatnych nie tylko w Polsce, ale także Europie Środkowej i Wschodniej. Będziemy uczestniczyć w konsolidacji rynku, który jest wciąż bardzo rozdrobniony — mówi Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów.

Spółka ma już na oku pierwszy cel do przejęcia. Nie ujawnia, o kogo chodzi, informuje tylko, że do zakupu może dojść na przełomie roku. Obserwuje też trzy inne firmy.

— Interesują nas tylko te podmioty, dzięki którym możemy stać się liderem w produkcji prywatnych marek w danym segmencie rynku spożywczego — podkreśla prezes.

Otmuchów przewiduje wejście w nowe segmenty, ale tylko w produkcję żywności o przedłużonym terminie przydatności do spożycia.

— Produkcja private labels to bardzo silny i perspektywiczny trend. To dziś jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku żywności w Polsce. Motorem rozwoju tego biznesu są rosnące w siłę sieci handlowe, które mocno stawiają na własne marki. Model działalności ZPC Otmuchów ma duże szanse na sukces — ocenia Piotr Grauer, wicedyrektor w firmie doradczej KPMG.

Podkreśla, że produkcja wyrobów pod markami sieci wymaga obecnie dużych mocy produkcyjnych i nowoczesnych technologii, bo poza niską ceną, wymagana jest od private labels również wysoka jakość.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu