Zysk Agory niższy od oczekiwań

Kamil Zatoński
20-02-2008, 09:08

Wydawca „Gazety Wyborczej” zarobił w  czwartym kwartale 26,5 mln zł netto. To o 72 proc. więcej, niż rok temu, ale mniej, niż prognozowali analitycy.

Specjaliści pięciu biur maklerskich, ankietowani prze agencję ISB, oczekiwali, że Grupa Agora osiągnie w minionym kwartale 29,1-35,3 mln zł zysku netto, przy konsensusie na poziomie 31,9 mln zł. Rok wcześniej spółka zarobiła 15,4 mln zł.

Niższy od oczekiwań był też zysk operacyjny, który wyniósł 30,7 mln zł (+48 proc.), przy konsensusie na poziomie 35,6 mln zł.

W górnej granicy prognoz znalazły się za to przychody, które zamknęły się kwotą 352,4 mln zł (+18 proc.).

W sumie w całym 2007 r. przychody spółki wyniosły 1,27 mld zł (+12 proc.), EBIT sięgnął 120,3 mln zł (+204 proc.), a zysk netto 100,2 mln zł (+213 proc.).

„Ogłoszone dziś wyniki Agory za 2007 r. prezentuję z dużą satysfakcją. Zgodnie z obietnicą, spółka wróciła do solidnej rentowności, a Gazeta umocniła pozycję na rynku dzienników. Świadczy to o zdrowych fundamentach operacyjnych naszych przedsięwzięć i dużym potencjale rozwojowym. Dziś chcemy ten potencjał wykorzystać, aby szybko zwiększyć skalę działalności. Chcemy pozyskać nowe źródła przychodów i zmienić strukturę przychodów Grupy tak, aby za trzy lata ich większość pochodziła z obszarów innych niż wydawanie gazet. Zarząd jest zdecydowany aby te aspiracje realizować, również poprzez konsekwentne działania inwestycyjne.” – napisał w komentarzy do raportu Marek Sowa, prezes Agory.

Według Agory, dynamika rynku reklamy w 2007 r. sięgnęła 13 proc. Najszybszy wzrost zanotował Internet (41 proc.; portale Agory zwiększyły w tym czasie wpływy z 13,4 do 27,5 mln zł), reklama zewnętrzna (19 proc.; przychody AMS wzrosły o 13,2 proc. do 171 mln zł) oraz telewizja (17 proc.). Zgodnie z oczekiwaniami słabiej radził sobie segment dzienników, który urósł ledwie o 5 proc. W tym czasie „Gazeta Wyborcza” zwiększyła sprzedaż reklam o 6,4 proc. do 502,7 mln zł. Średnia sprzedaż egzemplarzowa wzrosła tylko o 3,2 proc., ale dzięki zróżnicowaniu ceny gazety (w zależności od dołączanego gadżetu), wpływy spółki z tego tytułu wzrosły o jedną trzecią do 164 mln zł.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Zysk Agory niższy od oczekiwań