Zysk Aholda wyniósł 1,5 mld EUR

Holenderska sieć supermarketów Ahold NV mimo zażartej konkurencji z liderem branży — amerykańskim Wal-Martem — zwiększyła w ubiegłym roku zysk na akcję o 16 proc., do 1,73 EUR (6,3 zł). Rezultaty spółki okazały się lepsze niż jej własne prognozy. Ahold szacował, że zysk na akcję wzrośnie w 2001 r. o 15 proc. Zysk netto Ahold, którego 60 proc. obrotów pochodzi z USA, wyniósł 1,5 mld EUR (5,5 mld zł), co oznacza wzrost o 36,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Spółka twierdzi, że na tegoroczne wyniki niekorzystny wpływ miały wydarzenia w Argentynie.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ