Czytasz dzięki

Zysk Carrrefour'a spadł w pierwszym półroczu mniej od oczekiwań

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 01-09-2005, 11:41

Zysk netto francuskiej sieci handlowej Carrefour spadł w pierwszym półroczu tego roku o 6,9proc. Gorsze wyniki drugiego, po amerykańskiej sieci Wal-Mart, światowego detalisty są konsekwencją niższej marży. Silna konkurencja, zwłaszcza na rynku francuskim i włoskim, zmusiła francuską spółkę do  obniżenia cen oraz stosowania wysokich rabatów i promocji.

Zysk netto francuskiej sieci handlowej Carrefour spadł w pierwszym półroczu tego roku o 6,9 proc. Gorsze wyniki drugiego, po amerykańskiej sieci Wal-Mart, światowego detalisty są konsekwencją niższej marży. Silna konkurencja, zwłaszcza na rynku francuskim i włoskim, zmusiła francuską spółkę do  obniżenia cen oraz stosowania wysokich rabatów i promocji. Po pierwszym półroczu zysk netto Carrefour’a zmalał do 687 mln euro wobec 737 mln euro przed rokiem. Jednak spadek był mniejszy od oczekiwań. Analitycy ankietowani przez agencje informacyjne wynik netto na poziomie 675 - 680 mln euro. Z powodu niższej marży spadł też zysk operacyjny do 1,262 mld euro z 1,306 mld euro.

Sprzedaż spółki wzrosła jednak o 2,6 proc. do 35 440  mln euro. Najwyższą dynamikę sprzedaży na poziomie 19 proc. zanotowano w Azji, gdzie Francuzi aktywnie otwierają nowe sklepy.

Carrefour przedstawił też optymistyczne prognozy. Koncern spodziewa się szybszego tempa wzrostu w 2006 roku.

Najsilniejszymi konkurentami Carrefour’a na świecie, poza amerykańskim Wal-Martem, są brytyjska sieć Tesco, holenderski Ahold i niemiecka Grupa Metro.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane