Czytasz dzięki

Zysk Credit Agricole wzrósł dzięki inwestycjom i detalowi

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 07-09-2005, 13:21

Francuski bank Credit Agricole zanotował w drugim kwartale 23 proc. poprawę zysku netto i zapowiedział dalszą poprawę swoich wyników. Dobre wyniki to efekt poprawy w sektorze bankowości detalicznej oraz wzrostu zysków na inwestycjach.

Francuski bank Credit Agricole zanotował w drugim kwartale 23 proc. poprawę zysku netto i zapowiedział dalszą poprawę swoich wyników. Dobre wyniki to efekt poprawy w sektorze bankowości detalicznej oraz wzrostu zysków na inwestycjach.

Największy francuski bank detaliczny zanotował w drugim kwartale zysk netto na poziomie 960 mln euro wobec 781 mln euro przed rokiem. Przychody wzrosły o 4 proc. do 3,46 mld euro. Zysk operacyjny poprawił się o 1,6 proc., rosnąc do poziomu 1,21 mld euro. Bank planuje dalszą poprawę wyników dzięki ekspansji i planowanym redukcjom kosztów na poziomie 776 mln euro.

Zysk netto Credit Lyonnais, detalicznego ramienia grupy CA wzrósł o 17 proc., do 179 euro. Jeszcze mocniej, o 33 proc., poprawił się wynik sieci francuskich banków regionalnych, w której CA posiada 25 proc. udziałów. Zysk z tych udziałów wyniósł 193 mln euro.

Przychody na działalności inwestycyjnej i korporacyjnej wyniosły 1,12 mld. Zysk netto na tej dziedzinie bankowości poprawił się aż o 49 proc. do 366 mln euro.

Wszystkie wielkości znacząco przekroczyły oczekiwania rynku. Po publikacji wyników kilku analityków, w tym Tiberghien i Dresdner Kleinwort Wasserstein, podniosło rekomendację dla francuskiego banku. Akcje CA zyskały na wartości prawie 7 proc. Kurs spółki wzrósł w Paryżu do poziomu najwyższego od 2002 roku, osiągając wartość rynkową wynoszącą blisko 35 mld euro.

PK

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane