Zysk DM IDM wzrósł o 8 proc.

KZ
opublikowano: 01-09-2010, 12:43

Grupa DM IDMSA zakończyła pierwsze półrocze zyskiem netto przypadającym na akcjonariuszy jednostki dominującej w wysokości 21,5 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.  

- Pierwsze półrocze było dla nas okresem bardzo intensywnej pracy. Zrealizowaliśmy w tym czasie więcej projektów, zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym, niż w całym 2009 roku. Warto też odnotować niemal dwukrotny wzrost przychodów z działalności maklerskiej w ujęciu rok do roku - mówi Grzegorz Leszczyński, prezesDM IDMSA.

 W I półroczu 2010 roku DM IDMSA wprowadził na giełdę spółkę z branży deweloperskiej Rank Progress. Wartość oferty sięgnęła 50 mln zł. Z kolei w sierpniu sfinalizowana została pierwsza publiczna oferta akcji informatycznej spółki OPTeam, która pozyskała z rynku 5,4 mln zł.

 - W tym roku nastąpiło odblokowanie rynku IPO, zarówno za sprawą dużych ofert spółek Skarbu Państwa, jak i poprawy ogólnej sytuacji gospodarczej. DM IDMSA, posiadając bardzo duże kompetencje w tym zakresie, wykorzystuje sprzyjające okoliczności. Dlatego też w najbliższym czasie – IVQ 2010/IQ 2011 - zamierzamy przeprowadzić jeszcze co najmniej cztery IPO, w tym Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych IDEA oraz Electusa Hipotecznego – spółek z Grupy DM IDMSA – dodaje Prezes Leszczyński.

 Pierwsze półrocze 2010 roku było dobrym okresem nie tylko dla samego DM IDMSA, ale także dla najważniejszych spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej tworzonej przez brokera. Skonsolidowany zysk netto firmy Electus wzrósł o 14 proc., do 9,8 mln zł, zaś wartość aktywów zarządzanych przez Idea TFI zwiększyła się w ciągu dwunastu miesięcy o 376 proc. i wyniosła na koniec czerwca bieżącego roku 1,9 mld zł.

 - W dalszym ciągu zamierzamy rozszerzać skład Grupy DM IDMSA poprzez kolejne akwizycje firm świadczących usługi finansowe i około finansowe. Finalizujemy już projekt bankowy – obecnie po wyrażeniu zgody na transakcje przez UOKiK oraz Radę Nadzorczą WestLB AG oczekujemy już tylko na zielone światło od Komisji Nadzoru Finansowego – wyjaśnia Prezes Leszczyński.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane