Zysk EM&F spadł o połowę

Magdalena Brzózka
opublikowano: 20-05-2009, 00:00

Grupa, która zarządza m.in. siecią Empików, wyda 100 mln zł na inwestycje. To o połowę mniej niż rok wcześniej.

Grupa, która zarządza m.in. siecią Empików, wyda 100 mln zł na inwestycje. To o połowę mniej niż rok wcześniej.

Kryzys zajrzał także w okna grupy Empik MediaFashion (EMF), która zarządza 651 sklepami kilkudziesięciu m.in. odzieżowych i kosmetycznych marek. W pierwszym kwartale spółka zanotowała 3,3 mln zł zysku netto, czyli o 53 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy ten wynik sięgnął blisko 7 mln zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły 570,9 mln zł. Rok wcześniej sięgały 428,2 mln zł.

— Na spadek naszych zysków wpłynęły niekorzystne różnice kursowe. Ponadto w I kw. 2008 r. otrzymaliśmy dywidendę od Zary, której w tym roku nie było — tłumaczy Maciej Dyjas, prezes EMF.

Zarządowi nie chce pokusić się o prognozę na ten rok.

— Jeśli jednak sytuacja nie będzie gorsza niż w obecnie, mamy szanse na 20-procentowy wzrost przychodów i utrzymanie 8-procentowej marży EBITDA — mówi Maciej Dyjas.

W tym roku grupa chce otworzyć od 61 do 73 nowych punktów, co pochłonie około 100-120 mln zł.

— W związku z trudną sytuacją ekonomiczną ograniczamy wydatki. Na inwestycje wydamy w tym roku o połowę mniej niż rok temu — mówi Maciej Dyjas.

W ramach zaciskania pasa zarząd EMF negocjuje koszty najmu w istniejących placówkach. Szuka też oszczędności wydając mniej na oświetlenie salonów, opakowania czy usługi logistyczne.

Inwestorów nie ucieszyły wiadomości ze spółki i na zamknięciu wczorajszej sesji po 3-procentowym spadku płacono 9,5 zł.

Magdalena Brzózka

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Brzózka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu