Czytasz dzięki

Zysk grupy Banku Handlowego wzrósł do 175,97 mln zł

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 12-08-2005, 21:29

Zysk netto grupy Banku Handlowego w II kwartale 2005 r. wzrósł do 175,97 mln zł. Narastająco po II kwartałach 2005 roku zysk netto grupy wzrósł do 314,5 mln zł z 266,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny banku wzrósł do 234,1 mln zł.

Zysk netto grupy Banku Handlowego w II kwartale 2005 r. wzrósł do 175,97 mln zł. Narastająco po II kwartałach 2005 roku zysk netto grupy wzrósł do 314,5 mln zł z 266,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny banku wzrósł do 234,1 mln zł.

    Wynik banku z tytułu odsetek wzrósł w II kwartale 2005 do 273,8 mln zł z 270,9 mln zł rok wcześniej. Przychody z tytułu opłat i prowizji wzrosły do 182 mln zł, a wynik z tytułu prowizji do 158,9 mln zł ze 151,9 mln zł.

    Wynik na działalności bankowej wzrósł w II kwartale do 612 mln zł z 492,9 mln zł, a po dwóch kwartałach wzrósł do 1,16 mld zł z 1 mld zł rok wcześniej.

    Koszty działania banku i koszty ogólnego zarządu w II kwartale 2005 roku były wyższe o 80,5 mln zł (29,6 proc.) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

    "Spowodowane to było przede wszystkim efektem zmniejszenia w II kwartale 2004 roku rezerw na przyszłe wypłaty z tytułu opcji menedżerskich spowodowanego zmianami cen akcji Citigroup oraz zmianami kadrowymi dotyczącymi pracowników posiadających prawo do tych akcji" - podał bank w komentarzu.

    Jednocześnie w II kwartale wzrosły rezerwy m.in. na przyszłe koszty świadczeń emerytalnych i za wieloletnią pracę oraz wzrost kosztów wynagrodzeń związany głównie z przyrostem zatrudnienia w części detalicznej.

    W II kwartale kwota rozwiązanych rezerw netto na zobowiązania banku była niższa o 24,2 mln zł w porównaniu z II kwartałem 2004.

    Segment bankowości detalicznej wypracował w II kwartale 2005 roku 41 mln zł zysku brutto, notując 13 proc. spadek w stosunku do 2004. Wynik na działalności bankowej segmentu wyniósł 190 mln zł i poprawił się o 4 proc. w stosunku do II kwartału 2004. Przez sprzedaż kart kredytowych i produktów inwestycyjnych segment zwiększył przychody prowizyjne w II kwartale 2005 o 7 proc., osiągając wynik 61 mln zł.

    Na koniec II kwartału 2005 roku portfel obsługiwanych kart kredytowych osiągnął liczbę 550 tys., co przekłada się na 3 proc. wzrost w porównaniu do I kwartału 2005 oraz 8,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

    Liczba udzielonych kredytów w II kwartale 2005 była wyższa o 114 proc. niż rok wcześniej.

    Segment bankowości komercyjnej i inwestycyjnej miał w II kwartale 195 mln zł zysku brutto. To wzrost o 18 proc. w stosunku do II kwartału 2004. Wynik na działalności bankowej na koniec II kwartału wyniósł 390 mln zł, zwiększając się o 20 proc.

    Segment bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej zanotował przyrost wolumenu kredytów korporacyjnych, które na koniec II kwartału 2005 roku wyniosły 7,8 mld zł i były o 10 proc. wyższe niż na koniec I kwartału 2005 roku.

    Bank Handlowy rozmawia z kilkoma podmiotami zainteresowanymi kupnem Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Banku Handlowego oraz Handlowego Zarządzanie Aktywami, ale do tej pory jedyną konkretną ofertę złożył Citigroup Inc. - poinformował prezes banku Sławomir Sikora. Nie powiedział, kiedy spodziewa się finalizacji sprzedaży TFI BH i Handlowego ZA.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane