Zysk Hennes & Mauritz wzrósł o 22 proc.

opublikowano: 31-01-2008, 11:10

Hennes & Mauritz, druga europejska sieć sklepów odzieżowych odczuła skutki malejącej konsumpcji.

Zysk netto szwedzkiej spółki wzrósł w kwartale zakończonym 30 listopada o 22 proc. do 4,65 mld SEK (730 mln USD). W poprzednich trzech kwartałach wzrost zysku wynosił 28 proc. Sprzedaż wzrosła o 17 proc. do 22,8 mld SEK. Zysk okazał się wyższy od prognozowanego przez analityków, ale akcje spółki tanieją na giełdzie w Sztokholmie.

 W IV kwartale H&M otworzył 94 nowych sklepów. Ich łączna liczba wzrosła tym samym do 1522. W 2008 roku spółka chce otworzyć 190 sklepów, przede wszystkim w USA, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Włoszech.

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane