Czytasz dzięki

Zysk Michelin rośnie mocniej niż sprzedaż

(Marek Druś)
opublikowano: 05-08-2005, 10:50

Zysk Michelin & Cie., największego na świecie producenta opon wzrósł w pierwszym półroczu o 8,9 proc. do 388,6 mln EUR. Na wyniki francuskiego koncernu wpływ miał wzrost kosztów surowców, który zahamował wzrost sprzedaży po podwyżce cen.

Zysk Michelin & Cie., największego na świecie producenta opon wzrósł w pierwszym półroczu o 8,9 proc. do 388,6 mln EUR. Na wyniki francuskiego koncernu wpływ miał wzrost kosztów surowców, który zahamował wzrost sprzedaży po podwyżce cen.

Michelin podwyższył w pierwszym półroczu ceny o 5 proc. w Europie i o 6 proc. w USA. Sprzedaż wzrosła jednak tylko o 0,1 proc. do 7,49 mld EUR. Zysk operacyjny wzrósł o 0,7 proc. do 687 mln EUR i był o 29 mln EUR wyższy od prognozowanego przez analityków.

Michelin spodziewa się 14-15 proc. wzrostu kosztów surowców w tym roku.

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane