Zysk netto Eurocash wzrósł do 230,21 mln zł

ISBNews
opublikowano: 18-03-2016, 18:36

Eurocash odnotował 230,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2015 r. wobec 183,12 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"Wzrost zysku netto związany był przede wszystkim z obniżeniem zadłużenia Grupy i co za tym idzie niższymi kosztami finansowymi" - podano w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 325,08 mln zł wobec 287,17 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA Grupy w 2015 r. wyniosła 475,63 mln zł w porównaniu z 412,46 mln zł w roku poprzednim (wzrost o 15,32% r/r).

"Wzrost wynikał przede wszystkim z efektu konsolidacji przejętych spółek oraz poprawy rentowności Eurocash Dystrybucja. Pozytywna dynamika EBITDA została częściowo skompensowana przez koszty związane z rozwojem nowych formatów detalicznych i projektów zainicjowanych przez Grupę Eurocash takich jak sklepy 1minute czy Kontigo. Marża EBITDA w 2015 r., była niższa o 0,09 p.p. w porównaniu do roku poprzedniego" - czytamy w raporcie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 20 318,21 mln zł w 2015 r. wobec 16 963,85 mln zł rok wcześniej.

Sieć placówek Cash&Carry w 2015 roku wzrosła o 19 i osiągnęła liczbę 187 hurtowni. Liczba sklepów franczyzowych abc wyniosła 7 685, co stanowi wzrost o 688 placówki. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci Delikatesy Centrum wzrosła o 73, osiągając poziom 1076 sklepów. Sprzedaż zewnętrzna towarów formatu Cash&Carry wzrosła o 0,57% do poziomu 4 353,05 mln zł, natomiast sprzedaż hurtowa towarów Eurocash S.A. do Delikatesów Centrum wzrosła o 9,10% osiągając poziom 1 961,28 mln zł.

Łączna sprzedaż Eurocash Serwis do klientów zewnętrznych przekroczyła w 2015 roku poziom 5 519,23 mln zł co stanowi wzrost o 69,88% r/r. Sprzedaż Eurocash Dystrybucja w 2015 r. wzrosła o 9,23% i wyniosła 4 346,88 mln zł. Sprzedaż Eurocash Gastronomia spadła do poziomu 353,71 mln zł, na co wpływ miało przede wszystkim zakończeniem współpracy z jednym z głównych klientów AmRest. Dystrybucja towarów realizowana przez Eurocash Alkohole wyniosła 2 011,50 mln zł, co oznacza wzrost o 3,16%. Pozostałe formaty Grupy Eurocash, w których uwzględnione są m.in. Inmedio oraz PayUp, zrealizowały sprzedaż zewnętrzną towarów na poziomie 693,94 mln zł.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 500,68 mln zł wobec 244,58 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest około 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane