Zysk netto Eurocashu nie sprostał oczekiwaniom

Zysk netto Eurocashu wyniósł w II kwartale 2018 r. 36,8 mln zł. To o jedną piątą mniej niż oczekiwali analitycy, ankietowani przez PAP.

Zgodny z konsensem prognoz były natomiast przychody (wzrosły o 6 proc. do 5,8 mld zł) i EBITDA (sięgnęła 117 mln zł).

Po pierwszym półroczu EBITDA to 156,6 mln zł, a zysk netto 21 mln zł. Przychody wzrosły o 7 proc do 10,8 mld zł, przy cyzm wzrost organiczny (z wyłączeniem przejętej w drugim kwartale sieci sklepów Mila) wyniósł ponad 5 proc.

W segmencie hurtowym sprzedaż wzrosłą o 5 proc. do 8,6 mld zł, a EBITDA zwiększyła się o 13 proc. do 160 mln zł. W segmencie detalicznym dynamika przychodów wyniosła 7 proc. (1,8 mld zł), a EBITDA to 53,5 mln zł. 

• Grupa notuje bardzo dobre wyniki w segmencie hurtowym. Sprzedaż tego segmentu wzrosła o ponad 5% r/r do 8,6 mld zł, a EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, przekroczyła 160 mln zł i była o 13% wyższa niż przed rokiem. Wpływ na wynik EBITDA tego segmentu ma integracja oraz remodeling i renowacja sklepów EKO.

Jak podaje spółka, znormalizowana EBITDA (po wyłączeniu kosztów o charakterze jednorazowym) dla całej Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosła blisko 160 mln zł wobec niespełna 158 mln zł przed rokiem, a znormalizowany zysk netto grupy 21 mln zł (wobec 38 mln zł przed rokiem).

Niższy wynik związany był głównie ze wzrostem amortyzacji oraz kosztów finansowych. 

Wskaźnik długu netto do EBITDA to 1,9x. 

– W hurcie, który pozostaje wiodącym segmentem działalności Grupy Eurocash, kontynuujemy poprawę efektywności operacyjnej, co przekłada się zarówno na rosnącą sprzedaż, jak i wzrost wyniku EBITDA. W drugim kwartale sprzedaż like-for-like w naszych hurtowniach Cash & Carry wzrosła o 2,7 proc., co jest najlepszym wynikiem tego formatu od ponad czterech lat i potwierdza skuteczność przeprowadzonej w ubiegłym roku restrukturyzacji – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

- W segmencie detalicznym ważnym wydarzeniem w drugim kwartale tego roku było sfinalizowanie zakupu 187 sklepów Mila. Akwizycja ta dołożyła ponad 120 mln zł sprzedaży do całkowitych przychodów segmentu – w pierwszym półroczu sięgnęły one niemal 1,8 mld zł. Uwzględniając natomiast przychody sieci Mila od początku roku, sprzedaż pro forma segmentu detalicznego wyniosła prawie 2,4 mld zł, czyli o 43 proc. więcej niż rok wcześniej – powiedział Jacek Owczarek. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Zysk netto Eurocashu nie sprostał oczekiwaniom